В периода 15-18 януари „Топлофикация Перник” е работила в нормален режим и без сериозни аварии.
Аварийните екипи са били ежедневно на терен и са се отзовавали на сигнали от граждани. Не винаги обаче причината за нарушеното топлоподаване е била по вина на дружеството.
Това се казва в официална позиция на ръководството на „Топлофикация Перник” във връзка с подадени сигнали от граждани до омбудсмана.
Заради жалбите, за втори път в рамките на по-малко от месец, Диана Ковачева е сезирала компетентните органи за проблеми с топлоподаването в Перник.
Често причината за по-хладките радиатори е в остарелите вътрешни сградни инсталации, липсата на изолация или незатворени спирателни кранове, заявяват от топлоснабдителната фирма в Перник.
От дружеството подчертават, че "Топлофикация Перник" отговаря за поддържане на топлопреносната система до абонатната станция или до входа на съответния блок, а вътрешната сградна инсталация е отговорност на етажната собственост.
Преди всеки отоплителен сезон многократно се призовават абонатите да се обезвъдушават системите, да се монтират и използват спирателни кранове, когато домакинствата поставят бойлери, а при възможност да се ревизират и целите сградни инсталации.
Казусите са различни и индивидуални, твърдят от дружеството и дават пример с последната седмица, когато екипите са се сблъскали с наводнени абонатни станции в приземни етажи и мазета.
Във всички тези случаи след отводняване нормалното топлоподаване е било възстановено.