Безспорен факт е, че търговията с т.нар. бързооборотни стоки се развива с високо темпо. На тази база хранителните магазини и търговските вериги трябва да се справят с динамичните предизвикателства.
Променящият се начин на живот на потребителите, нарастващата конкуренция и темпото на дистрибуцията са само част от провокациите в този вид търговия.
Днес се опитахме да разберем доколко обаче, това не се прави на гърба на клиента; и продължава ли негласната битка и взаимното недоверие във взаимоотношенията производител – търговец – потребител.
Макар в последните години да се опитваме да повишаваме потребителската си култура, все още се наблюдават опити от страна на търговци и производители за некоректност към клиентите.
И въпреки критичния период, свързан с пандемичната криза, социалните нагласи не бележат сериозна промяна към по-добро.
Това е становището на част от запитаните потребители относно продължаващата порочна практика на заблуда в текстовото съдържание на етикетите.
И докато клиентите продължават да стават все по-взискателни, търговците трябва да бъдат гъвкави, за да ги мотивират да предприемат покупателни действия. За съжаление обаче, много често тяхната стратегия се определя като измамна.
В Раздел IІ-ри от Закона за храните, обнародван през юни, 2020-та година, се посочва че „ ... храната трябва да е годна за консумация от хора по отношение на нейните физични, химични, радиологични и микробиологични качества и състав, както и да не представлява опасност за човешкото здраве”.
И още – „ ... храната трябва да отговаря на изискванията за производство, преработка и/или дистрибуция, предвидени в закона, подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане и правото на Европейския съюз в областта на храните”.