Eмисия новини
Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

НАСА пусна видеозапис на кацането на "Пърсивиърънс" на Марс

Кацане на марскохода "Пърсивиърънс" на Марс
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Американската космическа агенция НАСА публикува зрелищен видеозапис на роувъра си "Пърсивиърънс", направен по време на опасното му кацане на Марс миналата седмица, предаде Франс прес.

Кадрите са направени от няколко камери, разположени на различни места по корпуса на "Пърсивиърънс" (Perseverance). На един от кадрите се вижда как след навлизане в марсианската атмосфера, се разтваря свръхзвуковият парашут на роувъра. На втори от камера, разположена под него, се вижда приближаващата се марсианска повърхност. А други две камери показват как роувърът бавно и плавно стъпва на терена.

По-късно НАСА публикува и първия уловен звук от повърхността на Червена планета, записан от "Пърсивиърънс".

Марсоходът "Пърсивиърънс" е построен от лабораторията за реактивно задвижване на НАСА в Калифорния и е най-модерният технологично робот, изпращан някога до Марс. Агенцията планира да прекара близо две години, използвайки устойчивостта на плутоний, за да изследва повърхността. НАСА похарчи около 2,4 милиарда долара за изграждане и стартиране на мисията на "Пърсивиърънс", с още 300 милиона долара разходи за кацане и експлоатация на марсохода на повърхността на Марс.

Постоянството носи и малък хеликоптер на име Изобретателност, който НАСА планира да използва, за да направи първия полет на друга планета.

Марсоходът "Пърсивиърънс" е построен от Лабораторията за реактивно задвижване на НАСА в Калифорния и е най-модерният технологично робот, изпращан някога до Марс.

Агенцията планира да прекара близо две години, използвайки захранвания от плутоний марсоход, за да изследва повърхността.

НАСА похарчи около 2,4 милиарда долара за изграждане и стартиране на мисията "Пърсивиърънс", с още 300 милиона долара разходи за кацане и експлоатация на марсохода на повърхността на Марс.

Марсоход Пърсивиърънс

"Пърсивиърънс" носи със себе си и малък хеликоптер на име Ingenuity, който НАСА планира да използва, за да направи първият полет на друга планета.

Марсоходът, с размерите на малка кола, тежи около един тон и е дълъг 10 фута и широк 9 фута и висок 7 фута.

Той има роботизирана ръка, която достига около седем фута, в края на която има камера, химически анализатор и сондаж за скали. "Пърсивиърънс" се захранва с ядрена енергия, с плутониев генератор, предоставен от Министерството на енергетиката на САЩ, за да генерира електричество за своите двойки литиево-йонни батерии.

"Пърсивиърънс" измина 293 милиона мили, за да достигне Марс, след като стартира от Флорида с ракета "Атлас V" на 30-и юли.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.