Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Агитация за изборите в интернет с активиране на дигиталния електорат

"Ютюб ще е изненадата като канал за комуникация особено към младите, а  „Фейсбук“ ще прегрее по изборите". Това каза в "Хоризонт до обед" специалистът по дигитален маркетинг Любомир Чакъров.

"Новата реалност е политическата реклама през интернет - Фейсбук основно за България, заради възможността за създаване на съдържание, еднопосочно отправяне на послания, но и по-голяма възможност за достигане до определен избирател. За това спомага и пандемичната обстановка", посочи още Чакъров.

"Ютюб е каналът, който политиците подценяват. Но не всички. Слави Трифонов е един от активните там. С всичките плюсове - видеа и така се достига до по-младите хора.

Във „Фейсбук“ обаче Бойко Борисов е лидер в създаването на съдържание. А това е важно заради алгоритмите, които разпознават уникалното съдържание. БСП също развива добре своите послания в мрежите. Корнелия Нинова е с близо 60 000 последователи във Фейсбук", заяви още Чакъров.


Битката по изборите обаче няма да е само през профилите на кандидатите. А и през страниците на партиите и кои групи в мрежата подкрепят политическата кауза на определен кандидат. Сравнението – ГЕРБ- БСП изглежда така:

"Тези избори ще трябва да активизират дигиталният електорат, който ще трябва да споделят публикации, за да може да се достигне до повече хора. Борисов и ГЕРБ примерно имат 8-10 групи във Фейсбук. С много последователи. БСП има две основни групи - едната за Нинова, другата за БСП За България, без лидерски елемент, както при Борисов. Но пък БСП имат друга стратегия, което ГЕРБ нямат - имат фенове на страницата на тяхната телевизия, но пък те не са много ангажирани", поясни още експертът.

"ГЕРБ и БСП са сигурни за следващия парламент", смята Любомир Чакъров. Но си уговорката, че данните бъдат взети само от активността и последователите в социалните мрежи.

ДПС продължава да разчита само на присъствие във Фейсбук. Но не залага кампанията му да минава основно през интернет. При тях дори не се казва ДПС, а „ДПС пресцентър“, те разчитат по-скоро на традиционната кампания."

Интернет ще е по-удобен за по-малките партии, защото е безплатен" , каза още експерта по дигитален маркетинг Любомир Чакъров.

Седмица преди старта на предизборната кампания пет български професионални организации в сферата на PR и комуникациите призоваха да няма платени или провокирани коментатори в социалните мрежи и онлайн медиите. Интернет сайтове на вестници пък обявиха официално, че ще насочат коментарите под политическите статии също през социалните мрежи.

Според експерта по дигитален маркетинг пазарът на тролове вече диктува правилата.

Още по темата в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени