Eмисия новини
от 13.00 часа
Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

В социалните мрежи и дигиталния маркетинг няма универсални формули

| обновено на 08.03.21 в 12:25

Днес почти всеки разбира от дигитален маркетинг. Или поне така се говори.

Истината обаче е доста по-различна, убеден е Иво Илиев, който работи в digital сектора от 2003 г.  Думите му се потвърждават от опита му. Илиев е управител на три дигитални маркетинг агенции, едната от които - BrandFormance, е една от 67 агенции в света, избрана за Facebook Marketing Consultant Partner през 2019г. От началото на 2020г. агенцията е Facebook Technical Service Partner заедно с 90 други международни дигитални компании.

Твърденията, че влизането в online бизнеса е лесно, че всеки разбира от дигитален маркетинг са част от наложилите се заблуди в сферата, пояснява Илиев.

През 2012г. и 2013г. негови кампании са одобрени за участие във Facebook Marketing Awards конкурса на Facebook. В портфолиото му са някои от световни брандове в областта на застраховането, козметиката, банковата сфера, автомобилостроенето с с дейност в България, Холандия, Румъния, Гърция, Турция, Сърбия, Германия, Австрия, Великобритания и др.

Той обаче е и участник и организатор на редица digital маркетинг събития у нас.  Водил е лекции и workshop-и в ИУ Варна, НБУ, ТУ Варна и др.  Участва в някои от най-значимите събития по дигитален маркетинг в страната. От години поддържа личен маркетинг блог.

Сред описанията, които може да срещнете за него, дадени от самия Иво Илиев е "Опитвам се да продавам едни неща, които не са мои, на хора, които не познавам, в място, което не съществува реално. Работя по международни проекти в сферата на дигиталния маркетинг, провеждам професионални консултации и споделям част от опита си с колеги и студенти.

Това не ме е направило по-успешен от началото, когато вместо Google имаше Yahoo и вместо Facebook, YouTube, Messenger и Instagram имаше mIRC. Това вярвам, че ме направи по-отговорен, повече мислещ и по-ясно преценяващ… по-опитен".

В социалните мрежи бизнесите трябва да комуникират, казва Илиев и допълва, че постването на няколко изречения не е равносилно на поставянето на един билборд на пътя. В социалните медии хората не влизат, за да гледат бизнеси, а за да гледат други хора. Именно затова, всеки бизнес и всяка институция трябва да показва човешки образ, да показва хората, които стоят зад него и с които хората биха могли "да си говорят". Криенето зад една красива снимка или напудрено видео не е решение. Стои неадекватно, уточнява Иво Илиев,

Как се става партньор на най-голямата социална мрежа в света и какво е нивото на българските реклами? Докъде стига разбирането за digital значението на бизнесите у нас? Как да достигнем до клиентите си или партньорите си? Защо да работиш online и offline не е едно и също, защо макар клиентите да са едни и същи, те очакват и търсят различни неща? Отговорите на тези, а и на много други въпроси може да чуете в звуковия файл. 

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Галерия