Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ива Лазарова: Около един милион лева са средствата само от медийните пакети, похарчени от партиите на изборите на 4 април

Снимка: БГНЕС

„За предишните редовни избори за Народно събрание, на 4 април, медийната кампания беше рекордно скъпа по отношение на субектите в нея“, каза пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда.

„Сега очакваме тази кампания да няма толкова голяма сума направена от всички субекти, защото този път те ще са по-малко – 23 субекта участват, но освен малките партии, има и 6 големи субекта, които имат субсидия към този момент.

Медийните пакети за изборите на 11 юли са също форма на държавна помощ, но този път за политически партии без субсидия. От протоколите на ЦИК става ясно, че на миналите избори от медийните пакети са се възползвали 27 субекта и те са се възползвали от почти един милион лева като сума за медийни пакети“, поясни още Лазарова.

По думите и не е ясно точно за какво са използвани средствата и точно от кои медии, това не е детайлизирано в протоколите на ЦИК. Посочва се само собственика на медията.

„За миналите избори най-много средства е привлякла телевизия „Евроком“, която е традиционно предпочитана от участниците в предишни избори, 18 от участниците са насочили средствата си от медийните пакети към нея, като някои от тях са дали цялата сума само за тази телевизия, следва БНТ, която е привлякла около 200 хиляди лева и тя е има 12 сключени договора“, каза още Ива Лазарова.

Според нея на тези избори през юли ще е интересно да се наблюдават големите дарения към предизборните кампании на политическите субекти от физически лица.

Още по темата в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени