Eмисия новини
от часа
Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Цвеклото - ключ към дълголетието

Снимка: Pixabay
Цвеклото е с високо съдържание на желязо, фибри и фолиева киселина. Това го прави изключително полезно за здравето.

Като един от най-сладките зеленчуци, цвеклото е с ниско съдържание на калории и богато на фибри, което води до по-бавно усвояване на захарта. Също така е източник на фолиева киселина, витамин С, калий и фосфор. Други хранителни вещества, на които е богато са витамините В1, В2, В3 и В6, както и минерали като желязо и йод.

Струва си да се отбележат ползите от цвеклото за страдащите от анемия поради високото съдържание на желязо. За по-добро усвояване на съдържащото се в него желязо експертите съветват да се консумира с храни, богати на витамин С (като лимони или портокали).

Освен това цвеклото, както марулята, спанакът и целината, е богато на неорганични нитрати: много бактерии, живеещи в устата, превръщат нитратите в азотен оксид, който помага за регулиране на кръвното налягане и невротрансмисията.

Проучване, проведено от Университета в Ексетър (Великобритания), доказва, че пиенето на сок от цвекло насърчава активността на бактериите в устната кухина, което има положителен ефект върху здравето на кръвоносните съдове и мозъка, което допринася за здравословното стареене на тялото.

Цвеклото помага за понижаване на кръвното налягане и е антиоксидант: насърчава здравината на ноктите, кожата и косата.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.