Има ли начин да се излезе с чест от ситуация питаме Ави Бенвенисти, директор на най-престижното училище в Гиватайм.
"Целта на тези училища е да попълни пропуските, в материала за учебната година. Но има няколко сериозни проблема. Първо, много малко от учениците се записаха в тези училища. Все още не е ясно колко ще са ефективни и дали ще помогнат да се преодолеят различията между различните слоеве на населението или още повече ще ги задълбочат. Съвсем малко от учителите, срещу двойно заплащане, са готови да не ползват част от полагаемия им се годишен отпуск“.
Според него такова лятно училище не е решение на проблема.
„Можеха да удължат с един месец тази учебна година. Тогава учениците биха учили при постоянните си учители. А следваща учебна година да започне през октомври. Септември е изпълнен с празници и децата почти не учат, а учителите са ангажирани в училище и не могат да пътуват. Според мен това е начинът да се попълнят пропуските, а не обучението само на желаещите. В повечето случаи учители ще бъдат кръжок -ръководители или студенти и не съм уверен, че ще успеят без никакъв педагогически опит, да попълнят знанията на децата. В Тел Авив са решили лятното училище да е със записани уроци на водещи преподаватели и то по интересни методики, направени именно за дистанционно обучение", каза за БНР Ави Бенвенисти.
Част от родителите са намерили други варианти. Елия Йосифов е баща на ученици на 14, на 10 и на 7 години
"Предпочитам да не влагам пари в тези групови училища, а да наема частни учители, които индивидуално да работят с децата ми и да им попълнят знанията. Що се отнася до социализацията на малчуганите, по-големите две вече са членове на скаутското движение. Програмата за лятото е напрегната: физическа подготовка, умения за оцеляване в пустинята и морето. Предстоят им походи и плавания по реките и в морето".
Гай Полдоар е завършил девети клас. Срещнахме го в класната стая на започващото лятно училище към Телавивския университет.
"Тази учебна година почти изцяло учехме по ZUM. Математиката ми се отдава. Отличник съм, но не в елитно или частно училище, а в кварталното. Успях да се уредя да бъда в най-престижното лятно училище на Тел Авив. Но не съм ученик, а чистя и подреждам столовете, включвам самовара за топлата вода и правя сандвичи за междучасията на учениците. Ще спечеля някоя пара за семейството ми, защото и двамата ми родители заради коронавируса, останаха безработни. Ще работя по шест-седем часа дневно. Ако успея, ще слушам и лекциите с по едно ухо. Паметлив съм и смятам бързо наум. Мечтаех да съм ученик в това училище, но родителите ми нямат пари, за да платят“.
Репортажа можете да чуете в звуковия файл.