На винен туризъм може да има някакво опиянение, но целта не е човек да се напие. У нас този вид туризъм се заражда още през 90-те години, когато винпромите отварят избите си първо за специалисти – сомелиери или производители от чужбина. През този век се отварят и малки български изби, и то за туристи в тази област.
Това разказа пред Радио София Красимира Кодукова от Winetours.bg.
Бумът настъпва след 2010 година, когато има и изби, финансирани от европроекти.
Всъщност виненият туризъм е най-добрият начин да продаваш на място и да популяризираш продукцията си.
Той е целогодишен и включва още посещения на винени изложения и фестивали, на лозови масиви, винени пикници.
По думите на Кодукова виненият туризъм на дава само вкус и аромат, а и информация, култура, емоции, с него откриваме собствените си фаворити, научаваме подходящите съчетания с храни, опознаваме местните сортове.
Чуйте целия разговор с Красимира Кодукова.