Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Виненият туризъм е целогодишен и дава познания, култура и емоции

Снимка: winetours.bg

На винен туризъм може да има някакво опиянение, но целта не е човек да се напие. У нас този вид туризъм се заражда още през 90-те години, когато винпромите отварят избите си първо за специалисти – сомелиери или производители от чужбина. През този век се отварят и малки български изби, и то за туристи в тази област.

Това разказа пред Радио София Красимира Кодукова от Winetours.bg.

Бумът настъпва след 2010 година, когато има и изби, финансирани от европроекти.

Всъщност виненият туризъм е най-добрият начин да продаваш на място и да популяризираш продукцията си.

Той е целогодишен и включва още посещения на винени изложения и фестивали, на лозови масиви, винени пикници.

По думите на Кодукова виненият туризъм на дава само вкус и аромат, а и информация, култура, емоции, с него откриваме собствените си фаворити, научаваме подходящите съчетания с храни, опознаваме местните сортове.

Чуйте целия разговор с Красимира Кодукова.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна