За 761 деца в община Шумен днес училищният звънец ще бие за първи път. Присъствено ще учат 8253 подрастващи в общината.
Приключили са ремонтите на сградите, изключение правят три училища. По думите на Найден Косев, заместник-кмет по образование и култура, това няма да повлияе на образователния процес.
Готови да приемат деца са и двата Центъра за личностно развитие и двете средношколски общежития.
За радост и на първокласниците, и на по-големите ученици учебната година започва присъствено. Родителите трябва да бъдат спокойни, защото са направени нужните ремонти, каза заместник-кметът:
"Ще продължим да наблюдаваме ситуацията и да се съобразяваме с всичко - с режимите, пропускателните, с дезинфекциите, с осигуряването на хигиената в детските градини."
Осем училища са получили финансиране от Министерството на образованието за подобряване на материалната база:
"Нямаме съществени недостатъци, напротив - тя се обогати много в техническо и технологично отношение, с много съвременна, модерна техника", посочи Косев.
В училищата и в детските градини има 43 здравни кабинета, охраната се осигурява от общинско предприятие.
В област Силистра има готовност за преминаване в електронна среда, ако епидемичната обстановка налага това, казаха от образователния инспекторат. Новата учебна година започва в 44 училища, като в някои от тях ремонтите ще продължат още месец-два, но без да пречат на учебния процес.
По отношение на противоепидемичните мерки всяко училище ще организира ученическия поток съобразно спецификата на материалната си база.
Една трета от учителите в региона са ваксинирани с пълна или първа доза, или са преболедували, съобщи директор на РУО д-р Габриела Миткова.
„Данните потвърдиха тенденцията и до момента и непедагогическият персонал винаги се движи в по-нисък процент от педагогическия“ Екипите по обхват на учениците пък са установили, че до 2020та година работата ми е била ефективна, но последвалото по време на пандемията обучение в електронна среда е оказало регресивен ефект върху постигнатите резултати.
„Ще има повторяемост на училищата, които и миналата година са имали нисък обхват – там има трайни фактори, които пречат да се реши този проблем“.
В шест училища ще се разчита на разпространение на учебните материали на хартиен носител. Има населени места, където освен интернет, липсва и връзка с мобилни телефони. Има и семейства, където в домовете липсва и електричество.