Eмисия новини
от 12.00 часа

Учени откриха вкаменелост на кит-убиец от преди 43 млн. години

Египетски учени, които са открили новата вкаменелост на кит-убиец от долината на китовете в Африка, казват, цитирани от БГНЕС: „Това би могло да убие всяко създание, което му се изпречи на пътя".

Те са идентифицирали нов вид праисторически кит от вкаменелости, за които се смята, че са на поне 43 милиона години.

Древната вкаменелост, открита в западната част на пустинята на Египет през 2008 г., е кръстена Phiomicetus Anubis на бога на смъртта в древен Египет.

Четириногият кит е от семейството на протецетидите, изчезнали полуводни китове, живели преди около 34 до 59 милиона години.

Професор Хешам Салам от университета Мансура в Египет, водещ палеонтолог, изследвал вкаменелостта, казва, че съществото е уникално заради начина, по който се е адаптирало за лов на суша и в морето - характеристики, които го отличават сред другите вкаменелости на китове.

„Избрахме името Анубис, защото имаше силно и смъртоносно ухапване“, каза професор Салам.

Той е имал удължен череп и муцуна. Неговият остър слух и острото обоняние означават, че той е месояден, може да ловува и да дъвче, казват изследователите. Животното е било дълго приблизително 2,7 метра и е тежало около 600 кг.

Професор Салам каза, че екипът му е започнал да изследва вкаменелостите чак през 2017 г., защото е искал да събере най-добрите и най-талантливите египетски палеонтолози за изследването.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.

Горещи теми