Защо смяната на бандеролите изненадва бизнеса, който работи с акцизни стоки?
„Никакви консултации с бранша, не бяхме поканени на срещи да ни се обясни защо, как и точно сега. По време на пандемия, в разгара на гроздобера – прибираме суровина, във вторник научихме от „Държавен вестник“, че се сменя бандеролът“, каза в интервю за БНР Йордан Чорбаджийски, председател на УС на Националната лозаро-винарска камара. Бизнесът по никакъв начин не знае защо се налага това, твърди той.
Чорбаджийски прогнозира, че смяната ще доведе до „адски много проблеми на производителите и на вносителите на алкохол“.
Досега при смяната на „дизайна на хартийката“ са правени консултации с бизнеса и така е било решавано кога да стане това, поясни той и подчерта:
„60 милиона плаща браншът за хартийки.“
В момента никой не печели от това, категоричен е Йордан Чорбаджийски. Декември е най-силният месец за алкохолния бранш и сега трябва да хвърляме боб колко бандерола трябва да поръчаме за декември и колко да облепим, допълни той.
„Това значи декември месец по-малко акциз, по-малко ДДС. Абсолютно никой не печели.“
„Нямаме нищо против да сменят бандеролите, но да го правят примерно от 1 април или от 1 май, когато вече можем да прогнозираме колко бандерола ще ни трябват“, предлагат още от бранша.
Всеки път при смяна на бандеролите има алкохол, който остава нереализиран и това води до тежки загуби, защото бутилките не са малко, посочи Чорбаджийски в предаването „Преди всички“.
„Търпим санкции, ако на рафта на някой клиент, наш, има бутилки със стар бандерол. Той търпи санкции, глобите са жестоки.“
Йордан Чорбаджийски уточни, че в Европа има много държави, които работят с дигитален бандерол, което дава възможност за контрол, така че да не може да се мръдне „милиметър настрани“.
Повече по темата чуйте в звуковия файл.