Вълнението на морето е 3-4 бала, е пояснил изпълнителният директор на „Морска администрация“ кап. Живко Петров. Дали по обед ще може да започне изтеглянето на кораба, ще зависи и от времето. Планира се това да се случи с два влекача. За момента корабът е укрепен допълнително с две котви.
Според капитан Петров изпадналата в морето урея не е в сериозни количества и не може да предизвика голямо замърсяване.
Според него то се е случило „абсолютно безотговорно“, а торта се е разсипвала в морето, докато стигне до баржата.
Димитър Франгов е сред първите, гмурнали се в района около заседналия кораб, като е участвал във вземането на проби за изследване на водата като форма на гражданска инициатива. Първият му оглед на кораба е бил на 25 септември.
„Успях да установя, че се вижда как се е ударил корабът в предната част. Отпред не се виждат някакви драматични пробойни, но въпреки това вероятно някъде корабът пропуска вода“, разказа той в предаването „Преди всички“.
„Всеки загубен час, всеки загубен ден доведе до това – корабът да легне на пясъка отзад.“
„Нашите проби ги водят компрометирани, не са добри. Важното е, че официалните проби на Басейнова дирекция са точно такива, каквито очаквахме да бъдат“, допълни Димитър Франгов.
Според него е наложително влекачите да направят опит да изтеглят кораба, макар и закъснял.„Би трябвало да има някакъв протокол за действие. Този протокол дали го знаем дали го следваме и дали е актуализиран, е отделен въпрос.“
Още детайли може да чуете в звуковия файл.