Най-известният му проект „Silencio“ разглежда индустриалното минало на Европа, руините на Американската мечта и разпадането на Съветския блок. Корицата на едноименната книга запечатва зимен изглед от Дом-паметника на БКП на връх Бузлуджа, заснет през 2010 г.
"За мен Бузлуджа е следа от Съветската империя и ми беше интересно да продължа от нея към следите от Френската империя. За мен е интересно да се видят тези империи, които се разпадат", каза за БНР Томас Жорион.
На въпрос "гордост или срам го е отвел до Френската колониална история той отговори:
"Струва ми се, че във Франция това е много деликатна тема за френската колониална история. Може ми като обсъждането на темата за комунизма в България и ми се щеше да подходя към тази тема с малко по неутрален подход, който е архитектурният – не е толкова политически заредено. Изграждането означава, че правим нещо за бъдещото, не е толкова неутрално. Специално за френската колониална система ми беше интересно да покажа различните видове архитектура, защото тази система се простира върху пет века и ми беше интересно да покажа различните типове архитектура", допълни в предаването "Хоризонт до обед" Томас Жорион.
Френският фотограф Томас Жорион е едно от водещите имена в урбекс фотографията. Изложбата е фокусирана върху три от неговите най-значими проекта: „Silencio” (2007 - 2013), Vestiges d’Empire (2013 -2016 ) и „Veduta“ (2009 - 2020). Те са съпътствани от фотокниги, които ще бъдат представени по време на съпътстващите събития.
За серията „Vestiges d’Empire“ Томас Жорион е посетил дванадесет бивши френски колонии, от Виетнам до Китай, през Гваделупа и Сенегал до Индия, Камбоджа и Мадагаскар, в търсене на следите от забравеното архитектурно наследство на Френската колониална империя.
Преводът в ефир направи Христо Попов.