При спукването на гума с 8.5-9 атмосфери се получава впечатлението за взрив, уточни той.
„Нафтата е трудно запалима. Всички резервоари са в предната част на автобусите, далече от двигателния отсек. Електротаблото е в лявата част, не в дясната“, поясни Пиронков в предаването „Преди всички“.
Пиронков изрази предположение, че в автобуса е имало гориво, различно от това, с което работи превозното средство.
„Което явно е допринесло за това яростно възпламеняване за много кратко време“.
Неосветеността на пътния участък и недобрата маркировка също допринасят за подобни инциденти, но най-голямата грешка си е на водача, коментира Васил Пиронков.
Няма катастрофа без човешка небрежност на водачите, подчерта Пиронков.
Време за реакция при настъпване на такова събитие – странично плъзгане без челен удар, има, но невъзможността да се реагира е дошла от силния удар и последвалия дим, поясни още той.
„Димът ги е зашеметил в предната част. Затова са успели да избягат тези в задната част и определена групичка хора да могат да излязат.“
В момента нивото на водачите у нас е изключително ниско, обобщи той.
„Голяма част от водачите – около 70%, не знаят в такива ситуации как да действат.“
Пиронков отбеляза, че преди години се е изучавала конструкцията на превозните средства, а сега няма такова нещо.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.
Снимки: БГНЕС