Испания обмисля намаляване на валидността на шофьорските книжки от 10 на 5 години след навършване на 65 години на водача на превозното средство и от 5 на 2 години след навършване на 70-години. Целта е да се избегнат пътнотранспортните произшествия, причинени от възрастни водачи.
През 2020 година 26% от загиналите при пътнотранспортни произшествия са водачи над 65 години, сочи статистиката на Министерството на вътрешните работи. И въпреки, че те са само 11 на 100 от всички правоспособни шофьори на леки коли в Испания, Генералната дирекция по трафика откри дебат за увеличаване на контрола върху по-възрастните водачи.
Според директора ѝ Пере Наваро целта е да няма шофьори, които да не отговарят на нужните умения за шофиране като бързина на рефлексите и добро зрение.
Според директора на Националната асоциация на инструкторите Роберто Рамос обаче не може да се поставят под общ знаменател всички 65-годишни шофьори, защото здравословното и психическото им състояние са различни, затова е необходим индивидуален подход към всеки един от тях.
Повечето предложения са да бъдат върнати действащите до 2009 година разпоредби, след 70 години шофьорската книжка да се подновява на всеки 2 години и на една след 80-години, за да се отстранят недееспособните водачи.