Eмисия новини
от 00.00 часа
Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

В МРРБ не смятат, че скоростта е причина за катастрофата на македонския автобус

| обновено на 30.11.21 в 19:13
Магистрала „Струма“
Снимка: БГНЕС

Точно седмица, откакто стана катастрофата с македонския автобус на магистрала „Струма“, днес от регионалното министерство представиха резултатите от възложената от тях проверка на пътния участък. Според експертите във ведомството причина за инцидента не е скоростта, с която се е движело превозното средство.

Пътят, на който стана катастрофата на автомагистрала „Струма“ между селата Даскалово и Долна Диканя, няма акт 16, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. Причина за това са неприключили учредителни процедури.

По думите ѝ през 2007 година е изготвен акт 15 и отсечката е открита от тогавашния премиер. Този път няма и габарити на магистрала. По проект той е с ограничение от 90 километра в час, но въпреки това скоростта е вдигната до 120 километра в час.

„За да се поддържа скорост на един път, не е достатъчно само да е широк пътят. При скоростните пътища, наречени магистрали, се спазват определени наклони - надолу, нагоре и на завоите. Има норми. При превишаване на тези норми се счита, че това не може да бъде магистрала“, каза Комитова.

Регионалното министерство предлага скоростта на движение в участъка на магистрала "Струма" до Боснек да бъде намалена до 90 километра в час.

"Този участък от пътя е с разрешение за строеж от 2002 година и никога не е бил одобряван нито като магистрала, нито като скоростен път. Пътят е бил реконструкция на главен път Е-79 и 2007 година е завършено строителството. Скоростта на движението на пътя през 2013 година е вдигната от 90 километра на 120 километра. Предлагаме на комисията да бъде свалена скоростта към този момент на 90 километра, докато не се изчистят всички тези притеснения, които имаме, във връзка със скоростта".

„Проблемът, който беше изразен във връзка с мантинелата, тази мантинела по начина, по който е изпълнена, е изпълнена съгласно нормите през 2002 година. Към онзи момент, когато е изпълнен пътят, не е имало такова изискване да бъде свалена мантинелата до пътя, както го виждаме, че се прави в момента“, допълни Иван Шишков.

Министър Комитова каза още, че не може да се твърди, че скоростта на движение на македонския автобус е причина за трагедията.

„Ударът е слаб, с ниска скорост е ударът в тази мантинела, но възниква пожар - ситуация, която не може да обясни защо този автобус изгаря за толкова кратко време. Има много фактори, така че всички може би са спомогнали по малко. Да не се случва на никой от нас. Никой не е застрахован“.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Подкасти от БНР