Какви са перспективните и иновативни бизнеси, включително и българските, които имат потенциала да променят и дори да спасяват света? Понятието “бизнес” е във фокуса на това предаване. Контекстът е дигитализацията в икономиката и живота ни.
А какво е бизнес? Покупко-продажбата, като начин за спечелване на пари. Стопанска, търговска дейност, основен език за комуникация днес между човешките същества. Древните египтяни, елините, римляните, а и ние споделяме подобно знание. Създаването на богатство чрез механизма на търговията формира основата, върху която цивилизацията може да просперира. От друга страна, пандемията Covid-19 и кризите от нея показаха, че бизнесите по света са все повече взаимосвързани. Предстоят и предизвикателства с климатичните промени или пък обработването на нашите данни онлайн. В тази ситуация, какво може бизнесът да променя, за да живеем по-добре? Това е общата рамка на разговора в “Гласът на времето”.
"Вече не говорим за корпоративна отговорност, а за устойчивост. Днес една компания или е част от проблема или участва в решението", според маркетинг мениджърката Полина Видас.
Журналистът Веселин Димитров пък говори в съвременния контекст, в който бизнесите трябва да бъдат устойчиви и да работят за своето развитие, но и за опазването на света, природата и хората : "Иновациите вече не са свързани само с продукти. Вече всяка компания трябва да поощрява служителите си да мислят иновативно".
По темата с бизнесите в глобален мащаб и перспектива, Полина изразява възгледа, че “Иновациите на бъдещето трябва да са насочени към човека и Земята и да преодоляват различията между континентите”.
В предаването се включват и Радина Попова, която разказва за стартиращия бизнес с оригами бутилка за многократна употреба, чрез която да се намали проблема с пластмасата. А Свилен Рангелов споделя за създадения от него новаторски бизнес с дронове за доставки. Бизнеси, с потенциала за световно разстрастване и решаване на проблеми свързани с доставките и опазването на околната среда. Чуйте аудиото!