Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Караджов: Проектът за тунел под Шипка не е спиран, има оферта за 358 млн. лв.

| обновено на 27.01.22 в 17:22
Гроздан Караджов и Корнелия Нинова на заседание на МС
Снимка: БГНЕС

Проектът за тунел под Шипка не е спиран, очаква се избраната фирма изпълнител да потвърди писмено офертата си и да бъде сключен договорът. Това обяви в Габрово министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов по време на дискусия за бъдещето на проекта.

Офертата на изпълнителя е на стойност 358 милиона лева - за техническо проектиране и строителство, като се очаква в утрешния ден да бъде потвърдена писмено, поясни министър Караджов.

"Макар и неформално, по телефона имаме потвърждение от фирмата-изпълнител, че потвърждава офертата си, така че този проект се строи. Следващите осем месеца изпълнителят ще проектира и три години и половина строеж, както е по оферта".

Така министърът отговори на опасенията, че тунелът ще бъде върнат за ново проектиране и ще се забави с години, което беше разтълкувано като замразяване на проекта.

Напротив, обясни той, тунелът през Балкана е една от трите мащабни инвестиции, включени в Оперативната програма "Транспортна свързаност 2021-2027 г." и има готовност изпълнението му да започне.

Според условията на програмата проектите трябва да бъдат съфинансирани от държавата.

В бюджета за 2022 г. е предвидена сума за ново строителство, като в нея са включени три проекта, както и участъци от АМ "Хемус" и скоростния път Видин - Ботевград, посочи министърът.

Той потвърди възможността, лансирана на срещата от бившия вицепремиер и настоящ депутат на ГЕРБ от Габрово Томислав Дончев още тази година държавата да отпусне авансово финансиране за проекта, което после да бъде компенсирано с европейските средства. Така реалистичният срок за завършване на съоръжението е 4 години.

Проектите за тунел под Шипка са от средата на 90-те години. Дължината на двулентовото съоръжение под Балкана е 3 км. и 200 метра – най-дългият шосеен тунел у нас. В обхвата на проекта има още четири по-къси тунела.

Цялостното инфраструктурно решение включва и изграждането на мостове и подлез.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!