Eмисия новини
от 14.00 часа
Българско национално радио © 2022 Всички права са запазени

Как да поддържаме хубава кожа и да забавим нейното стареене

Снимка: Pixabay

Има много неща, които можете да направите, за да предотвратите появата на дълбоки и фини линии и бръчки и да поддържате младежкия вид на кожата си, пише БГНЕС.

"Изследванията показват, че някои хранителни вещества могат да помогнат за регенериране на кожните клетки, да намалят бръчките и да предпазят кожата от вредните UV лъчи", казва Мелиса Митри, диетолог в "Zenmaster Wellness Centre".

Избягването на дехидратацията може да окаже огромно влияние върху външния вид на кожата ви. С напредването на възрастта кожата ни започва да увисва и да се набръчква, отчасти защото губи своята еластичност. Опитайте да гарнирате сандвич с яйце, препечен хляб или омлет с тофу с резени авокадо.

Една от основните причини за преждевременно стареене е увреждането от слънцето, а проучванията показват, че добавянето на омега-3 към храната може да намали чувствителността на кожата към ултравиолетовите лъчи. Омега-3 мастните киселини може да намалят риска от развитие на рак на кожата и да бъде полезно при лечение на псориазис, атопичен дерматит и акне, помагат за намаляване на възпаленията и за увеличаване на хидратацията на кожата.

"Плодовете с високо съдържание на витамин С, като цитрусови плодове, ягоди, киви, пъпеш или манго, могат да бъдат особено полезни, тъй като по-високите нива на витамин С се свързват с намаляване на признаците на стареене на кожата", казва диетологът Джанет Колман.


Тиана Глоувър добавя, че витамин С може да помогне за увеличаване на производството на колаген в организма, като по този начин спомага за поддържане на еластичността на кожата с напредването на възрастта. Зеленчуците също съдържат витамин С, а именно сладките чушки, доматите, броколите и др.

Джанет Колман препоръчва да започвате деня си с порция овесени ядки - отчасти защото тази пълнозърнеста храна съдържа бета-глюкан - вид разтворими фибри, които подпомагат заздравяването на кожата и забавят процеса на стареене:

"Яйцата съдържат висококачествени протеини, както и витамин D, който доказано помага за поддържането на здрава кожа", казва Мелиса Митри. „Като включите в храни, съдържащи витамин D, можете да защитите кожата си от вредното въздействие на слънчевите лъчи, като по този начин намалите вероятността от поява на бръчки. Нещо повече, едно проучване установява, че хората с по-ниски нива на витамин D в кръвта са "биологично по-възрастни" от тези с нормални нива."

Според Джанет Колман, ако изберете зърнени храни, обогатени с витамини и минерали, направени от пълнозърнести храни с минимално количество добавена захар, ще получите здравословна доза витамин В2 и цинк:

"Тези хранителни вещества помагат за намаляване на фините линии и бръчките, като стимулират производството на колаген и стягат кожата".

Освен това млякото е богато на витамин D, който предпазва кожата от вредното въздействие на ултравиолетовите лъчи.
По публикацията работи: Ралица Тачева
Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.