"Визия за дипломация" е един доста дългосрочен проект, който почива първоначално на вербална стратегия, която трябваше да изработя по проект финансиран по линията на Юнеско за Министерство на младежта и спорта и Музея на спорта", сподели Боянова и поясни, че тя е трябвало да създаде графичните елементи за новата концепция за осъвременяването на Музея на спорта.
"Разсъждавайки за самата изложба и за визуалната комуникация, тя всъщност представя система за визуалната комуникация. Такива системи трябва да бъдат толерантни и етични към посетителя. Тяхната основна задача е да организират, да функционират за посетителя, да го ориентират правилно, но с един доста галантен привкус, да могат да се отнасят толерантно и дипломатично към него. За това, заглавието " Визия за дипломация" наистина е пресечна точка между всички тези неща", каза Боянова.
Тя добави, че идеята е била как тези дигитални елементи да бъдат визуализирани, а под процес на дигитализация в музеите се разбира нещо изключително сложно и дългосрочно. За да могат фондовете да бъдат запазени от форсмажорни обстоятелства и да бъдат достъпни за публиката.
"Влизайки в музея реших да организирам пространството за да може визуалната комуникация да бъде по-ясна. И от тази гледна точка, там мисля, че имаше над 50 спорта, в които българите са постигали какви ли не международни и световни успехи на изключително високо ниво. Тези спортове аз ги организирах в 18 групи, а на тези групи, подхождайки семиотично им дадох цветове. Изработих специален знак за анотациите в музея и по този начин витрините, които понякога съдържат по два, понякога и по три спорта, посетителите могат лесно да се ориентират и по цветовете кой експонат към коя група спортове принадлежи", заяви Боянова.
Тя сподели, че в изложбата е представила и два плаката за Музея на спорта, единия за неговата 60-та годишнина, а другия посветен на неговата дигитализация. Има и втора серия от плакати, които са посветени на Юнеско.
"Ако трябва да обобщим целия проект, той се концентрира до кръга. Защото всъщност медалът е кръгъл, тоест постижението, подготовката е циклична - ние започваме, стигаме до някъде, стигаме апогея, след това се връщаме към началото, олимпийският цикъл е четири годишен и много други неща. Така, че кръгът е в основата на цялата визуална комуникация, на целия графичен дизайн", каза Боянова.
Изложбата ще продължи до 12 юли 2022 г.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.