Според настоящия закон тези деца остават в системата на училищата през целия начален етап, без да повтарят класове. Човек би помислил, че идеята на този законопроект е грижата за неуспяващите деца, но вносителите му в прав текст дават едно друго обяснение и то е следното – не цитирам, защото е дълго, преразказвам коректно: такива деца много често са децата от двуезични семейства, които нямат потребност да образоват децата си. В средния курс те са причина останалите деца да понижат резултатите си.
Съществува един проблем в училище, който пречи на мнозинството деца да имат добри резултати и този проблем трябва да бъде решен, като изключим една друга малка част от образованието.
Това е като да имам болен зъб и зъболекарят, вместо да се опитва да разбере защо е болен този зъб, какво отношение има недоброто му състояние към всички мои органи и системи, дали нямам нужда от общ антибиотик или друга терапия, може ли той да бъде лекуван локално, да ми го извади.
Предложението на политическа партия "Възраждане“ едва ли ще бъде прието, но това не означава, че е безобидно и че депозирането му няма да доведе до негативни за обществото резултати.
Темата коментира гражданската активистка и правозащитничка Валентина Ташкова, ангажирана в много обществено-политически каузи и най-вече в борбата за достоен живот на хората с увреждания като представител на сдружение "Общност Мостове“.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.