Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Диана Русинова: Крайно време е за ограничения за младите водачи – да не се качват на мощни коли

Диана Русинова
Снимка: БГНЕС

Над 300 метра е спирачният път по данни на свидетели, които са били наоколо. Всички следи обаче вече са почистени и напълно заличени.

Това заяви пред БНР Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики след последния трагичен инцидент с участието на млад шофьор тази нощ в София. Става дума за водач, получил своето свидетелство за управление на МПС преди два месеца и половина, уточни Диана Русинова.

Ако е толкова голям спирачният път, става дума за много висока скорост, трябва да бъдат отчетени още състоянието на настилката и видът на гумите на автомобила, поясни експертът.

Ако автомобилът е бил гонен от МВР (каквато версия се разви, но от полицията опровергават), то скоростта е била над 100 км/ч при разрешена 50 км/ч, валидна за населено място, изрази предположение Русинова.

По данни на БГНЕС това е автомобилът, с който младият водач е отнел живота на двама души тази нощ в София

"Много са хипотезите "ако". Въпросът е как да не стигаме до хипотези "ако". Ние се местим от кръстовище на кръстовище, цъкаме с език, а мерки не се вземат. Крайно време е да има някакви мерки и ограничения за младите водачи – да не се качват на мощни коли", коментира Диана Русинова в предаването "Преди всички", запитана дали щеше да се стигне до същите трагични последици, ако зад волана е бил опитен шофьор.

"Конкретни мерки: не може да кара автомобил над определена кубатура. На всички богати родители, които купуват такива автомобили на децата си, казвам: или превръщате децата си в убийци, или самите вие убивате децата си. Не може на водач, който до вчера е карал с 30 км/ч, въртейки по улиците на София по маршрут, който е удобен, за да се научи, колкото да си вземе книжката, ние да го пуснем това дете с мощна кола да пили гуми по улиците на София. Ето как свършва цялото това нещо."

Европейският център по транспортни политики вече е предлагал да се изготвя психологическа оценка с превантивен характер, изтъкна Русинова.

"Но не фиктивна, а реална оценка. Не всеки. По време на курса всеки добър инструктор може да прецени кога един водач е склонен да бъде рисков."

Поредният случай със загинали млади хора според нея показва "овчедушието" и незаинтересоваността на институциите у нас.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: Яна Боянова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени