Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Около 2 хиляди жалби са подадени през тази година в Европейския потребителски център

Европейски потребителски център
Снимка: ecc.bg

Около 2 хиляди жалби са подадени през тази година в Европейския потребителски център. Около една трета от тях са свързани предимно с проблеми с въздушния транспорт, а 6% - с настаняване. Това съобщи неговият директор Соня Спасова.

89 на сто от гражданите са доволни, че са се обърнали към Европейския потребителски център, като в резултат от неговата намеса те са получили компенсации в размер на над 130 000 евро, каза Соня Спасова. Тя уточни, че 91% от подадените жалби са от български граждани.

Комисията за защита на потребителите е извършила над 1000 инспекции в хотели и заведения за хранене по морето, като са съставени 160 акта за установяване на нарушения. Не се наблюдава разлика във вида на нарушенията по Северното и южното Черноморие, каза Игнат Арсенов директор на дирекция "Контрол на пазара":

"Като основни нарушения, които откриваме, на първо място е предоставяне на туристически услуги в некатегоризиран туристически обект и без временно основание за категоризация. Не съответстват предоставените услуги и изискване на нивото на услугите, които са за дадената категория, заблуждаваща информация и липсата на ценоразпис на видно място, т.е. това са конкретни изисквания по Закона за туризма, който да съдържа цените на нощувките и услугите на място за настаняване. В заведенията за хранене и развлечения липса на лист и карт меню със съответните продажни цени и грамажи".

За 20 обекта е издадена заповед за временно затваряне на туристическия обект, 31 обекта не отговарят на изискванията и е подаден сигнал към категоризиращия орган за понижаване на категорията, в 41 случая е констатирано заблуда на потребителя с невярна информация, както и непрофесионално и недобросъвестно поведение на търговците. 150 са жалбите от потребители за лоши условия и качество на предлаганите услуги в местата за настаняване, дублиращи места за настаняване, лошо качество на храната и на обслужването, липса на категоризация или рекламирана услуга не се предлага.

Съществуват много рискове при онлайн резервации на почивки и екскурзии, предупреди Игнат Арсенов. Той уточни, че много ниската цена на офертата почти винаги е сигнал за измама.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна