Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Китайската компания Tencent се надява да разшири облачния си бизнес в Европа

Снимка: Ройтерс

Китайската мултинационална технологична компания Tencent Holdings прекара години в развитие, превръщайки се в гигант във видео игрите и социалните медии в азиатска държава и през това време успя да изгради своите възможности в областта на облачните изчисления.

Сега технологичната фирма се стреми да внесе този опит в Европа, докато ускорява разширяването на облачния си бизнес в чужбина, заяви за CNBC Доусон Тун, главен изпълнителен директор на облачната група на Tencent.

"Имаме силни страни и компетентност в много специфични технологични области, както и в индустриални вертикали. Това са много уникални технологични възможности, които са разработвани в продължение на много години и са започнали от нашите продукти в Китай. Така че възнамеряваме да внесем много от този технологичен опит в Европа. Разговаряме с много заинтересовани потенциални клиенти", посочи той.

Желанието на Tencent да навлезе в Европа ще противопостави компанията на технологичните гиганти Amazon, Microsoft и Google, които колективно съставляват 70-процентен дял от европейския пазар на облачни услуги.

Китайската фирма обаче се надява да се съсредоточи върху специфични области, в които е изградила възможности, за да се диференцира от конкурентите си.

Тун каза, че това включва облачни технологии за области като оптимизиране на видео стрийминга, осигуряване на плавно игрово изживяване и разработване и хостинг на така наречените "супер приложения" като WeChat - най-голямата услуга за съобщения в Китай. WeChat често се разглежда като пионер на супер приложенията, термин, който се отнася до приложение с множество функции, като съобщения и плащания.

Тун даде пример за работата на Tencent в областта на облачните изчисления с френската телекомуникационна фирма Orange в подкрепа на приложението Max it на компанията в Африка. В областта на игрите облачната технология на Tencent може да подобри "латентността", което е технически термин за забавянето между действията на играча и това, което се случва на екрана, каза още той.

Китайската компания също така залага на европейските компании да изберат множество доставчици на облачни услуги, вместо да разчитат на един или двама от големите играчи.

"Бих казал, че това всъщност е наша целенасочена стратегия, за да накараме клиентите да се чувстват по-комфортно, използвайки нашата технология, особено в мултиоблачна среда", каза Тун, добавяйки, че клиентите искат да могат да работят оперативно.

Компаниите за облачни изчисления са поставили засилен фокус върху продажбата на инструменти за изкуствен интелект като начин за увеличаване на приходите и диференциране на своите предложения от конкурентите, напомня CNBC.

В таи връзка, Tencent е изградила свой собствен базов модел за изкуствен интелект в Китай, наречен Hunyuan, но също така използва някои модели, създадени от китайската фирма DeepSeek в своите продукти.

Тун каза, че Tencent ще предприеме подобен подход в Европа, когато става въпрос за изкуствен интелект, потенциално предлагайки продукти, изградени върху европейски модели.

"Нашият фокус ще бъде предоставянето на инструменти, които биха работили с различни базови модели и в крайна сметка решението на клиента е кой модел работи най-добре за него", посочи той пред CNBC и добави:

"Така че мисля, че в крайна сметка винаги ще се обръщаме към нашите клиенти, ще откриваме проблемите, които искат да бъдат решени, ще им предоставяме инструменти, за да могат да постигнат това, от което се нуждаят, и да реализират рентабилността, която можем да предложим".


По публикацията работи: Явор Римски

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна