Това мнение изрази пред БНР Ивайло Катерски от Асоциацията на винените професионалисти.
"Топката е в нашето поле. Трябва да използваме тази инерция и заедно всички – Министерството на туризма, Министерството на земеделието, браншови, експертни организации, общини, изби. Виненият туризъм е комплексен, участват разнолики субекти."
Катерски коментира това след деветата Глобална конференция за винен туризъм на Световната организация по туризъм на ООН, която се проведе в Пловдив.
"Форумът е мащабен, глобален. Случи се в България и това за България е огромна чест. Знаем огромния гаф за срещата на ЮНЕСКО. Тук се случи много успешно събитие."
"Виното не е просто напитка. Историята зад етикета значи също много", отбеляза експертът.
"Старите пушки" винаги ще си останат на картата. Дори наложени дестинации продължават да привличат. Източна Европа привлича вниманието на хора, които са се наситили на познатите дестинации. От една страна можем много да учим, от друга страна не можем да ги догоним. Няма смисъл да бягаме в същия коридор. Трябва да използваме нашата идентичност, нашите силни страни – като дестинация и за културен, и за селски, и за кулинарен туризъм. Храната е най-добрият приятел на виното", подчерта Ивайло Катерски в предаването "Преди всички".
Местните сортове са част от идентичността. Световна тенденция е да се търсят все повече. Те са начин за противопоставяне и справяне с климатичните промени. Ние имаме страхотни местни сортове, но са под 20% от общите насаждения, каза още Катерски.
Стремим се да преборим скептицизма, че българското вино не става или че домашното е най-хубаво, посочи в заключение виненият специалист.
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.
