Християнството твърде рано прониква в двора на българските владетели. Съществуват сведения, че още хан Кубрат, основател на Старата Велика България, е християнин. Християнската вяра той приема в Константинопол, където прекарва няколко години, преди да се завърне в земите си и да се възкачи на престола. Свидетелства за вероятното покръстване на Кубрат са открити сред артефактите в голямото съкровище, намерено край с. Малая Перешчепина в днешна Украйна. Християнин е и неговият внук, хан Тервел (началото на VIII век), син на основателя на Дунавска България хан Аспарух. На намерените изображения Тервел е представен с християнски символи. За християнската му принадлежност свидетелства и негов медальон с надпис на гръцки език „Богородице, пази кесаря Тервел”. Византийската титла „кесар”, втора по значение след тази на императора, той получава в знак на признателност от Юстиниан II, комуто помага да се върне на престола, след като е бил детрониран. Паисий Хилендарски и други автори дори причисляват Тервел към българските светии под името „Свети цар Тривелий”.
Въпреки това, християнската вяра не успява да получи широко разпространение в младата българска държава. Владетелите-християни през този период не правят опити да я наложат. Официална религия продължава да бъде култът към върховния бог Тангра. Така, вероятно след смъртта на Тервел, споменът за тези християнски владетели бива забравен, а някои от техните наследници остават в историята със своето негативно отношение към християнството. В тази нова и непозната за тях религия те виждат – не без основание – източник на влияние от враждебната към тях Византийска империя.
Според сведения на византийския писател Теофилакт Охридски (XI -началото на XII век) Енравота моли брат си да му даде пленника Кинам, който още се намира в тъмницата. Без да знае причината за молбата му, Маламир я удовлетворява. Когато обаче научава, че Енравота е станал християнин под влиянието на Кинам, ханът тълкува това като предателство спрямо родните традиции и симпатия към Византия. Той извиква брат си и най-напред с увещания, а после със заплаха се опитва да го накара да се откаже от новата си вяра. След категоричния му отказ Боян-Енравота е посечен с меч по заповед на хана. Според житието му, преди това мъченикът изрича слова, които близо три десетилетия по-късно ще се окажат пророчески: „Тази вяра, заради която аз сега умирам, ще се преумножи на българска земя. Напразно се надявате вие да я ограничите с моята смърт. Кръстният знак ще бъде на почит навсякъде, ще се издигат храмове на истинския Бог и чисти свещеници чисто ще служат на чистия Бог”.
След това княз Боян-Енравота прекланя глава под меча и приема мъченическа смърт – някъде около 833 г. Вероятно скоро след това е канонизиран. Така той става първият познат в историята български светец. Неговата памет се чества на 28 март.
Скоро след това умира Маламир и понеже няма наследници, на престола се възкачва Пресиян, син на княз Звиница. А синът на Пресиан, княз Борис І (852-889 г.) приема през 865 г. християнството и покръства целия български народ. По такъв начин се сбъдва пророчеството на Св. мъченик Боян-Енравота, княз Български.
След залез слънце (17 ч.) на 22 април започва Песах - един от трите най-големи празници за евреите. Като дата празникът е променлив и настъпва след 14-ия ден от пролетния месец нисан, започващ след пролетното равноденствие при появата на първия сърп..
Създателят на вътрешната организация за освобождение на България Васил Левски при формиране на революционните комитети в българските земи първи включва в тях чужденци, работещи в "Източната железница" на барон Мориц Хирш. Върху неговата революционна..
Иновативен музеен обект отваря врати във военното гробище край Тутракан. Мемориалът "Тутраканска епопея – 1916" е в построена за целта нова музейно-експозиционна сграда. Тя включва редица нови технологии, които потапят посетителя в историята на..
Създателят на вътрешната организация за освобождение на България Васил Левски при формиране на революционните комитети в българските земи първи включва..
След залез слънце (17 ч.) на 22 април започва Песах - един от трите най-големи празници за евреите. Като дата празникът е променлив и настъпва след..