Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Българските спа хотели залагат на гъвкава ценова политика

Наличието в даден хотел на модерно оборудван спа център дава възможност за целогодишната му заетост.
Снимка: Венета Николова
Кризата не се отразява съществено върху спа и уелнес туризма в България – категорични са работещите в бранша. Интересът към този сегмент на туристическото ни предлагане е постоянен от години и се дължи на чудесните нови спа хотели в страната, предлагащи много добро обслужване на конкурентни цени. Съобразявайки се с трудните икономически условия, собствениците им залагат на гъвкава ценова политика и допълнителни бонуси. В разгара на великденските и майските празници повечето спа хотели у нас се радваха на многобройна клиентела. Съдейки от предварителните записвания за летния сезон, се очаква ръст на спа почивките у нас спрямо 2009 г.

По данни на БАТА /Българска асоциация на туристическите агенции/ през последните две години броят на сънародниците ни, избрали да прекарат ваканцията си в България, е нараснал с 60 на сто. Нищо чудно, че туроператорите и собствениците на спа хотелите залагат именно на българския турист. Сред най-търсените спа курорти у нас са Велинград, Сандански, Кюстендил, Хисаря и пр. Супер модерни, предлагащи VIP обслужване спа хотели има и по българското Черноморие, както и в някои по-известни туристически центрове. В момента повечето предлагат промоционални пакети, включващи безплатни спа процедури към нощувката. Актуални напоследък са и офертите от вида „плащаш 2 – получаваш 3 нощувки”. Някои спа хотели осигуряват детегледачка, детска анимация и всякакви други „примамки”, за да привлекат вниманието на младите семейства с деца. Ако отседнете в някой спа хотел през седмицата, ще ви направят отстъпка със 7 до 15 процента от цената. Останете ли за 5 или повече дни, цената на нощувките също пада. От развихрилата се конкуренция в бранша печели най-вече клиентът. „За 2010 г. мога да кажа, че имаме около 15 процента ръст в ранните записвания за спа хотели, но очакваме с наближаване на лятото интересът да се увеличи значително”, казва Олег Маджаров – собственик на агенция „Бутик Травъл”, която е инициатор на националната кампания „Избери България за своята почивка”, подкрепена от водещите туроператори и хотелски вериги на българския пазар.
Предлагащи VIP обслужване хотели с модерни спа центрове вече можете да намерите из цялата страна.
„Нивото на предлагането на спа хотелите и курортните ни комплекси се подобри значително през последните 2 години – твърди Олег Маджаров. – Ние сме по-конкурентноспособни в спа туризма от много други държави, които имат също традиции в тази област. В момента цените са същите като миналата година, но се набляга на качеството и допълнителните бонуси. А за да извоюваме по-добри позиции на световните пазари, са необходими две неща – по-добро обучение на кадрите в бранша и по-агресивна реклама!”

„Фактът, че през празниците и почивните дни първи се пълнят спа хотелите говори за доброто състояние на този сегмент от туристическото ни предлагане” – казва Сийка Кацарова – търговски директор на верига „Шарлопов хотелс”, която набляга именно на спа туризма. Според нея наличието в даден хотел на модерно оборудван спа център дава възможност за целогодишната му заетост. Вероятно това е и една от причините все повече български хотели да се оборудват с модерни спа центрове. Така, за разлика от техните колеги по морето и ски курортите ни, собствениците на спа хотелите посрещат гости през цялата година. Как успяват да се „задържат на повърхността” в условията на криза?

„Направихме следното нещо – освен нощувка с включена закуска, предлагаме и фитнес, сауна, термален басейн, джакузи, в зависимост от хотела, без да повишаваме цената на пакета – обяснява Сийка Кацарова. – Така предоставяме повече услуги срещу същото заплащане. Конкуренцията в бранша е голяма, но тя е мотивираща. Класически пример е град Сандански, където има разнообразие от спа хотели с 3, 4 и 5 звезди. Предлагат се големи възможности. В момента 80 процента от клиентите на спа хотелите из страната са българи. В тях отдъхват и гости от Израел, където спа центровете ни са добре познати, от Кипър и Русия. Но за съжаление все още не сме известни като спа дестинация на европейските пазари, а страната ни има огромен потенциал в тази област”. 
По публикацията работи: Венета Николова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

София Ленд приютява 7-ото издание на Camping and Caravaning Expo 2024

Най-голямото специализирано изложение за къмпинг туризъм, водни спортове и свободно време на открито се завръща за седми пореден път и то на нова локация - София Ленд . За да приюти събитието, бившият столичен лунапарк отваря врати за първи път, след..

публикувано на 12.04.24 в 05:50
Експонати в сбирката на местното читалище

За добруджанското село Гарван, старата мелница и кои са гребенците

Първото нещо, което прави впечатление в село Гарван са красивите и много добре поддържани къщи в типичния местен добруджански стил. Селото се намира в сърцето на "Житницата на България" недалеч от град Силистра и наброява не повече от 300..

публикувано на 11.04.24 в 10:50
Снимка: Youtube / World Buzz Channel

Японска телевизия популяризира България като туристическа дестинция

Японската телевизия Fuji TV засне епизоди, с които представя България пред японското общество. Снимачният процес е осъществен в сътрудничество с българското посолство в Токио, съобщиха от дипломатическото ни представителство...

публикувано на 09.04.24 в 11:26