Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Младежки бизнес форум „Изгряващи звезди”

Сред една от основните задачи, който си поставя образователната програма „Учебна компания” за ученици и студенти на Джуниър Ачийвмънт България е участниците да развиват своите комуникационни и презентационни умения, които са много важни в бизнеса - споделя Милена Стойчева, директор на компанията.
Снимка: предоставена от Джуниър Ачийвмънт

„Научихме се да бъдем предприемачи. Разбрахме, че от малките неща можем да направим нещо голямо. Важното е да имаме идеи и да вярваме в тях”, споделя Милена Петкова, студентка в СУ „Свети Климент Охридски”. Тя е един от многото млади хора, които участват в образователната програма „Учебна компания” за ученици и студенти на Джуниър Ачийвмънт България. За втора поредна година неправителсвената организация провежда младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди”, на който младите хора се срещат с лидери от публичния и частен сектор, за да дискутират по важни проблеми в образованието и бизнеса. Те имат и възможност на специални щандове да представят своите продукти и услуги, които учебната им компания е разработила през годината. „Освен това правят презентация на своята компания пред жури, като по този начин се учат да развиват своите комуникационни и презентационни умения, които са много важни в бизнеса”, обяснява Милена Стойчева, директор на Джуниър Ачийвмънт и добавя:

„Този вид образование е нетрадиционно, по-различно от класическото и изисква активна позиция и активно участие от страна на ученика и студента. То е също така практически ориентирано, свързано е с реализацията в живота. Няма човек, който да не иска да бъде успешен в живота. Програмата „Учебна компания” подготвя и развива мотивация и умения, които са не само пряко свързани с това да развиваш бизнес и да станеш управител на фирма, но също така и умения, свързани с осъзнаване и развитие на увереност в собствените сили, да бъдеш лидер или да намериш своето място в екипа. Проучванията, които сме правили през последните години като част от мрежата на европейските организации на Джуниър Ачийвмънт, показват, че 60 процента от участниците в програмата „Учебна компания” след приключването й са развили своята способност да анализират икономическата среда, да бъдат икономически грамотни. 55 на сто са развили умението да управляват и да ръководят процес.”

Снимка: предоставена от Джуниър Ачийвмънт
Награждаването на отбора, спечелил натпреварата за най-добра студентска компания.

За периода от десет години над 600 училища от цялата страна се включиха в различни програми на Джуниър Ачийвмънт за развитие на предприемаческо поведение и култура, икономическа грамотност, финансови и бизнес умения. Очакванията на неправителствената организация са от следващата учебна година програмата „Учебна компания” да стане част от задължителната общообразователна програма в училище. По време на форума „Изгряващи звезди” около 60 ученически и над 20 студентски компании влязоха в конкурентна надпревара за отличията „Най-добра ученическа учебна компания на България 2010” и „Най-добра студентска учебна компания на България 2010”. За първи път в началото на месец юли страната ни ще бъде домакин на европейското състезание за студентски компании. Торбички за многократна употреба, които да заменят вредните за околната среда найлонови торбички, български сувенири, уеб-приложение за организиране на личните разходи са само част от бизнес идеите, представени от младите хора по време на форума.

„Нашата учебна компания се казва „Болярска мечта” и сме от Велико Търново, от професионалната гимназия по туризъм „Д-р Васил Берон” – казва Валентина Иванова. – Нашият продукт, който представихме, е компактдиск „Болярска трапеза”. Той съдържа информация за характерни български празници, традиции, обичаи, песни, традиционни ястия и напитки. Ние искаме българските традиции и обичаи да бъдат запазени за поколенията. Нашата компания е акционерно дружество и основната ни цел е да се научим да работим в екип. Всеки си имаше конкретна задача. Амбицията ни беше да продадем 120 диска, но различни училища в Търново проявиха интерес към нашия продукт и в крайна сметка успяхме да реализираме 190 продажби. Научихме се и да даряваме, защото не е важно само да получаваме. Дарихме на Помощен център за деца и юноши и на Дом за стари хора във Велико Търново. Всичко това ни помогна да се утвърдим като млади хора, които имат бъдеще като предприемачи в икономиката на страната.”

По публикацията работи: Румяна Цветкова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Калоян Гешев

Български седмокласник е трикратен шампион по скоростно смятане

Седмокласникът Калоян Гешев от столичното 125 СУ “Боян Пенев” стана трикратен шампион по скоростно смятане. Той спечели първо място на Олимпиадата по умствени изчисления, която се проведе онлайн. Калоян сърба 243 точки и така успя да отстрани..

публикувано на 17.04.24 в 17:43

Нидерландия провежда разследване за измами с обезщетения от България

Нидерландската служба за данъчно разузнаване и разследване (FIOD) отново разследва организирани измами със социални обезщетения от България, предаде БТА. Отделът "Социални обезщетения" е получил множество сигнали за лица, които неправомерно се..

публикувано на 17.04.24 в 16:05
Станимир Михайлов

Парламентът освободи управителя на Здравната каса

Парламентът освободи управителя на Националната здравноосигурителна каса Станимир Михайлов. Решението беше взето със 116 гласа "за", "против" - 56 от ПП-ДБ, без въздържали се. Предсрочното прекратяване мандата на Михайлов, гласувано заради..

публикувано на 17.04.24 в 15:42