Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Какво можем да си купим за $1 у нас и по света

БНР Новини
У нас, само срещу една зелена хартийка с портрета на Бенджамин Франклин, можете например да си купите килограм домати за вечерната салата.
Снимка: БГНЕС

И тази година е вече към своя край. Съвсем логично възниква въпросът – какво могат да си позволят туристите, които ще започнат да пътуват по празниците, за 1 долар?

У нас може да си купите за $1 кафе с мляко, 100 грама шоколад, кило нарязан бял хляб, килограм ориз, пет яйца, 2 килограма картофи, 2 броя марули, една кифла, баничка с боза, две бутилки минерална вода (по 1,5 литра) от супермаркета, билет за градския транспорт за един ден или ваучер за вграждане на мигли на снопчета.

За вечерната ракия със салата доларът ще стигне за килограм домати. Може да се комбинира – половин кило краставици и половин домати. Като мезе за долар може да се купи и пакетче печени слънчогледови семки.

В Москва – 400 грама бял хляб или един литър мляко... Или две-три консерви със зеленчуци. Пакет цигари средна класа или бутилка бира... Едно пътуване с метрото, два-три вестника ...

В Украйна долара ще ви стигне за пакетче масло, 6 билета за метрото в Киев, 2 литра безалкохолна напитка, 10 яйца.

Турция: билет за автобуса, бутилка безалкохолна напитка шише (0,5 л), сандвич, чаша чай, 2-3 вестника, литър портокалов или ябълков сок, половин кило банани, две бутилки вода (по 0,5 литра), два хляба.

В Македония човек трябва да избира между бирата и мезето – непосилна задача.

Южна Корея предлага за $1 карта за метрото или маска за Хелоуин.

Камбоджа: две чаши наливна бира по време на така наречените "щастливи часове» (Happy Hour), вкусно печено бутче от жаба с джинджифил, три хрупкави пържени паяка, 4 литра питейна вода, два кена безалкохолна напитка, 50 грама датското синьо сирене. За $ 1 можете да изперете в пералнята 1 кг дрехи.

Във Виетнам можете да си наемете велосипед за 1 ден, 2 чаши кафе с мляко, 15 минути време за разговор на СИМ-карта Mobifone, купичка виетнамски супа, 250 грама захаросан джинджифил, 40 пъдпъдъчи яйца, 1 традиционна шапка (конусовидна), един или два вестника, едно DVD, 7 литра вода, 2 входни билети за храма на литературата в Ханой, две студени бири.

Индия: в Калкута за $1 можете да се наядете до насита с ориз, гарниран с различни видове сосове и подправки.

В Лаос една ледено студена бира, сандвич с бекон и сирене, 4 рула тоалетна хартия, 2 чаши сварено кафе, 16 средни банана, час време в Интернет (в туристическите райони, само половин час), 3 литра питейна вода, два кроасана.

Никарагуа – бутилка бира.

Белиз – пържени банани на улицата.

В Мандао, Индонезия можете да получите за един американски долар пълноценен обяд - парче пържено пиле с ориз, зеленчуци, минерална вода и плодове.

В Мианмар – чаша кафе с лед, 4 кутии цигари, хапчета доксициклин против малария за 17 дни, 4 литра чиста вода, стек кенове с безалкохолна напитка, едно помело, едночасово сърфиране в Интернет.

Накратко, ако търсите къде да похарчите умно $ 1 – по-добро място от България няма да намерите!

Още по темата може да видите тук



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Снимка: Youtube / World Buzz Channel

Японска телевизия популяризира България като туристическа дестинция

Японската телевизия Fuji TV засне епизоди, с които представя България пред японското общество. Снимачният процес е осъществен в сътрудничество с българското посолство в Токио, съобщиха от дипломатическото ни представителство...

публикувано на 09.04.24 в 11:26

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10