България – земя, целуната от боговете; погалена от магическите звуци на орфеевата музика. Земя, попила кръвта на хиляди знайни и незнайни герои, за да разцъфне върху нея благоуханната българска роза. Опознай я, обикни я! Към това призовават момчетата – Любомир Ангелов и Ивайло Киров, които стоят зад инициативата Национално движение „Обичам България”.
През последните години българите много пътуват до близки и далечни страни. Но познават ли и оценяват ли те красотата и величието на собствената си страна? Не остава ли тя за тях някъде на заден план?
Не е така, – категоричен е Любомир Ангелов. – Когато пътувам, забелязвам колко много хора посещават туристическите обекти в страната и това е радостно. За да съществуват обектите, трябва да има интерес към тях, посещаемост. И мисля че интерес наистина има. Младите хора пътуват много из страната – на стоп, с влак и с други средства. Мисля, че те обичат България.
След годините на нихилизъм по отношение на българщината, българските старини и природни богатства след демократичните промени, в последно време сме свидетели на формирането на мощна вълна, насочена към опознаването на българските корени, задвижена от младите хора на България. Тя бе подсилена и от политиката на Министерството на туризма за стимулиране на интереса към вътрешния туризъм.
Може би това е пътят – да се подкрепят обектите, да се прави реклама, да се създаде инфраструктура и хората да могат да получават информация за местата, които посещават. Това, последното, благодарение на интернет вече бързо става. Това е и целта на Национално движение „Обичам България” – да популяризираме различните обекти и по някакъв начин да стимулираме туризма в страната, да подпомогнем музеите и туристическите обекти, с които работим и за които се грижат хора с много любов, като поддържат историята жива”, – споделя Любомир Ангелов.
Той уточнява, че от 35 до 65% от цената на фотографиите-лепенки отиват за благотворителна цел – за развитието на конкретния туристически обект. Лепенките могат да бъдат намерени в знакови за България обекти като паметникът „Шипка”, Долината на розите, крепостта „Царевец” в гр. Велико Търново и др., а също така и в по-малко известни, разказва Любомир:
Сред по-слабо известните обекти е побралият в себе си история от медно-каменната епоха до Средновековието археологически комплекс „Калето” в град Мездра. Малко по-встрани от туристическия поток е и музейната сбирка „Васил и Атанас Атанасови” в гр. Ловеч. Тя е открита през 2008 г. и носи името на доц. Васил Атанасов, който дарява цялата си колекция от минерали, събирана в продължение на 40 години. Надяваме се чрез инициативата „Обичам България” да популяризираме също прекрасния Литературно-художествен музей „Чудомир” в гр. Казанлък, който се грижи за съхраняването, проучването и популяризирането на големия български писател, художник и обществен деец Чудомир и чиято сграда е архитектурен паметник на културата.
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..
Река Янтра извира в Стара планина на 1220 м. н.в. и се спуска на север, като лъкатуши през живописни долини и проломи, пресичайки градовете Габрово и Велико Търново. Малко преди да се влее в Дунав, в района на селата Беляново и Новград, като..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..