„Без Звук“ /Without Sound / Kamen Startchev/ е общото название, под което художникът Камен Старчев, ще подреди свои произведения, замислени и създадени през 2019 година. Творбите са изпълнени в характерната за твореца техника – векторна графика/пигментен печат върху хартия/. „Графиките на Старчев не представляват ключови или физиономични фрагменти, а по-скоро са тяхната алтернатива, разгръщаща възможности за необичайно конфигуриране на нова материалност“, обяснява кураторката и художествен критик Галина Лардева. Роден през 1971 година в София, Камен Старчев завършва Националната художествена академия като ученик на скулптора проф. Емил Попов. Творческата му биография включва участие в множество изложби в Европа, като негови произведения са собственост на Националната и на Софийската художествени галерии и на частни колекции.
Изложбата „Без звук“, която официално ще отвори врати на 25 ноември, е кулминация на събитията, поставящи началото на VIII Международно триенале на графиката София – 2019. И това не е случайно – Камен Старчев е носител на Голямата награда от предходното, 7-мо издание, на творческия форум, който се провежда от 1995 година и отразява развитието на художествената графика в България и по света. Организатор на събитието, което продължава до края на януари 2020 г., е Съюзът на българските художници.
Културният институт на България в Париж грее в цветове. За първи път автентични български килими от 19-и и 20-и век са представени във френската столица. Колоритната експозицията в галерията на БКИ е озаглавена "История в цветове. 350..
Албанският писател Григор Бануши пристига в България за премиерата на новия си роман "Недовършена симфония" (изд. Изида). Преводът на български език направен от преводача Екатерина Търпоманова, преподавател в Софийкия университет, а допреди години и..
За първи път след повече от век в Галерията на Българския културен институт в Париж ще бъдат представени автентични български килими от XIX и XX век, съобщиха от институцията. Бутиковата изложба “История в цветове. 350 години българско килимарство”..
Културният институт на България в Париж грее в цветове. За първи път автентични български килими от 19-и и 20-и век са представени във френската..