Все повече компании избират виртуалните турове, за да ни представят своите дейности и бизнессгради. Но многобройни туристически забележителности от България, Европа и света също могат да грабнат вниманието ни от дома – достатъчно е да въведем само няколко ключови думи в глобалната мрежа.
В условията на COVID-19 много музеи и галерии предлагат виртуални разходки на интернет страниците си, за да може потребителите да разгледат богатите им колекции от картини и артефакти, докато стоят затворени между четири стени без възможност да пътуват.
За създаването на туровете, както и на различни приложения и продукти, се грижат специалисти, които развиват онлайн присъствието на компаниите и на културните институции. Много от тези екипи се ръководят от българи, чиито офиси се намират в страната ни. Такава е и фирмата на Явор Бонев, създадена преди девет години.
“Тогава се бях върнал от Нова Зеландия, където работех в различни архитектурни студия – разказва той. – Попаднах на нова технология, разработена от датска компания – тя използваше стъклени пирамиди, в които се слага истински обект, около който да се завърти холограма. Фирмата беше обявили конкурс за анимация за своя продукт, тъй като все още нито една компания не правеше подобно нещо. Спечелих второто място, заминах за Копенхаген и с датчаните решихме да работим заедно.”
Явор и екипът му създават повече от сто проекта, първият от които за световен производител на бира. През 2011 г. с помощта на холограмната анимация, позната ни от филмовата сага “Междузвездни войни”, те успяват да накарат бутилката да се върти и „съживяват“ етикета. Така откриват все още незаета ниша на пазара и постепенно се превръщат в компанията, осъществила най-много проекти с помощта на този вид анимация.
Специално място в портфолиото на Явор Бонев заемат и виртуалните разходки. Сред тях най-популярни са туровете във Виена и във френското село Шампан. Създаването на VR разходката в австрийската столица отнема на екипа цели десет месеца.
“Виенският проект не е достъпен в интернет – продължава разказа си Явор Бонев. – Идеята е той да бъде провеждан в автобуси, които да пътуват до различни точки в града – след даден сигнал да сложиш очилата си и да се потопиш в миналото. Например можеш да спреш пред двореца “Хофбург” или пред катедралата „Свети Стефан“, както и да се озовеш на същото място, но преди 300 години. Така ставаш свидетел на ключови моменти от историята на държавата и града. Снимахме на зелен екран в България с помощта на екип от 80 души. Докараха ни костюми от австрийските музеи, а за битките използвахме войници и коне. Въобще разполагахме с всичко необходимо за една филмова продукция. Накрая комбинирахме сниманото с декори, направени чрез компютърна анимация.”
Следващото предизвикателство отвежда Явор и екипа му 17 века назад в древния, но и вечен град Пловдив. Целта им е да покажат как е изглеждала някога Епископската базилика с помощта на виртуалната реалност и анимацията. И за да бъде реалистично преживяването, те разговарят с историци, археолози и реставратори, за да научат историята на древния храм, от който до днес са оцелели само фрагменти. Благодарение на тях обаче виртуалната възстановка успява да покаже и най-малките детайли от интериора на базиликата.
За съжаление, необходимата за виртуалния тур апаратура все още не е доставена в Пловдив, а извънредната ситуация заради коронавируса допълнително ще отложи нейния монтаж.
В момента екипът работи по още една възстановка – на изчезнал български замък. Планира също така да се заеме с виртуални уроци, които да помагат на учениците да усвоят физичните закони, химичните елементи и приложението им. А защо не и историческите факти от страниците на българската и световната история.
След дългогодишна разруха, един от емблематичните мостове, строени от майстора зидар Кольо Фичето, е готов отново да посреща туристи. Беленският мост е построен над река Янтра през 1865 - 1867 г. по нареждане на валията на Дунавския..
От това лято посетителите на Враца могат да опознаят планинското градче чрез напълно безплатните обиколки с гидове по модел на подобни турове, които се предлагат в големите европейски градове. Идеята е гостът, който за пръв път посещава северозападния..
С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..