Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

България се рекламира като сигурна дестинация след Covid-19

Схема "80/20“ в подкрепа на туризма и субсидия на чартърите

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Летният сезон през 2020 година стартира с антикризисна рекламна кампания към традиционните за българския труизъм пазари, обяви министърът на туризма Николина Ангелкова. До седмица започва популяризиране на страната ни по BBC и CNN, с водещо послание, че България е една от дестинациите, които се справят най-добре с последиците от коронавируса и е сред сравнително сигурните места за почивка в световен мащаб.

Издадени са подробни указания за местата за настаняване и хранене за безопасен престой на всеки турист – каза Ангелкова. Предстои приемане от Министерския съвет на променената наредба за категоризация на местата за настаняване и хранене, с цел по-нататъшно намаляване на административната тежест.

Николина АнгелковаБългария беше сред първите, които обяви, че посреща туристи вече от над 30 държави без карантина, а след 25 юни се очакват и чартърни полети от Нидерландия, Германия, Полша и други водещи пазари, изтъкна на кръгла маса за преодоляването на негативните последици от пандемията в областта на автобусните туристически превози, туроператорската и турагентската дейност.

С искания за спасяване на бранша и адекватни правителствени мерки на 15 юни в центъра на София протестираха собственици на фирми за туристически превоз, туроператори и екскурзоводи. За кратко блокираха и възловия булевард „Цар Освободител“.


На спешна среща на министрите на транспорта, на труда и социалната политика и на туризма с превозвачи и туроператори, е било договорено мярката за осигуряването на заетост „60/40“ да стане „80/20“ и да обхване и туристическия сектор, като по 290 лева месечно за служител ще получават не само транспортните, но и туристическите фирми. Стартира и нова грантова схема от месец юли за 30 милиона лева. Парите ще бъдат пренасочени от Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" към ОП "Иновации и контурентоспособност".

Ситуацията в туризма е тежка в цяла Европа и по света, не само в България. Ще отнеме време, за да се възстанови доверието на туристите и да се върнем към състоянието на сектора преди заразата с COVID-19 и това става с единни усилия, отбеляза министър Николина Ангелкова, подчертавайки, че взетите от правителството мерки са „изключително важни и навременни и дават резултати“.


„Летният сезон се очаква да бъде тежък и необичаен, в постоянен контакт сме с мениджъри и представители на водещи туроператори, които работят на пазар „България“ – каза още Ангелкова. Тя подчерта и, че важен момент от промените в Закона за здравето е възможността за субсидиране с 35 евро на седалка в чартърните полети. Указанията са готови и предстои финално съгласуване с Министерството на финансите и с Европейската комисия, като идеята е мярката да стартира още през този сезон и да важи още две години, така че максимално повече туроператори да се възползват от нея. Николина Ангелкова добави, че в отрасъла се работи по създаването на Гаранционен фонд, който ще се въведе чрез промяна в Закона за туризма.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

София Ленд приютява 7-ото издание на Camping and Caravaning Expo 2024

Най-голямото специализирано изложение за къмпинг туризъм, водни спортове и свободно време на открито се завръща за седми пореден път и то на нова локация - София Ленд . За да приюти събитието, бившият столичен лунапарк отваря врати за първи път, след..

публикувано на 12.04.24 в 05:50
Експонати в сбирката на местното читалище

За добруджанското село Гарван, старата мелница и кои са гребенците

Първото нещо, което прави впечатление в село Гарван са красивите и много добре поддържани къщи в типичния местен добруджански стил. Селото се намира в сърцето на "Житницата на България" недалеч от град Силистра и наброява не повече от 300..

публикувано на 11.04.24 в 10:50
Снимка: Youtube / World Buzz Channel

Японска телевизия популяризира България като туристическа дестинция

Японската телевизия Fuji TV засне епизоди, с които представя България пред японското общество. Снимачният процес е осъществен в сътрудничество с българското посолство в Токио, съобщиха от дипломатическото ни представителство...

публикувано на 09.04.24 в 11:26