Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Мерки и инициативи в подкрепа на българския туризъм

Снимка: Емил Йовев

Едва 15,5% от хотелиерите в България смятат, че ще покрият стопроцентово разходите си през месец юни, заради кризата с Covid-19. Това показват резултатите от анкетно проучване на Националния статистически институт сред управители на места за настаняване. 

57.5% от хотелиерите смятат да предложат на клиентите си алтернативен период за използване на направените резервации, 65.6% - смятат да намалят цената на пакет услуги, а 49.4% - на нощувката. В същото време, 48.8% от мениджърите прогнозират, че през юни ще могат да обслужат "до 50%" от разходите за дейността със собствени средства, 35.3% - няма да могат да се справят сами, а 15.5% от анкетираните посочват, че ще успеят "до 100%".


Междувременно, правителството реши да подпомогне работещи в транспорта и туризма, като одобри условията и реда за изплащане на компенсации в директно засегнатите от ограничителните мерки за борба с епидемията от коронавирус предприятия.

Така, работодатели и самоосигуряващи се от секторите "Транспорт", "Хотелиерство и ресторантьорство" и "Туризъм", с приходи, намалели с минимум 20%, ще могат да получат компенсации в размер на 290 лв. (около 148 евро) месечно за запазване на заетостта на работниците и служителите. 

Очаква се такава подкрепа да получат около 22 000 работещи, засегнати от пандемията. Средствата ще се осигурят по Оперативната програма "Развитие на човешките ресурси". 

Компенсациите ще се изплащат от 1 юли 2020 г., за период от максимум шест месеца. Кандидатите обаче не трябва да имат данъчни задължения и да не са обявени в несъстоятелност или да не се намират в производство по несъстоятелност или ликвидация. Още за условията и критериите за кандидатстване за компенсация, прочетете ТУК.  


Заявленията за изплащане на държавните компенсации ще се подават в бюрата по труда, обслужващи територията по мястото на работа на работниците и служителите, а средствата ще се изплащат след получаване на положително решение от Европейската комисия за съвместимостта на помощта с вътрешния пазар, съгласно Договора за функциониране на Европейския съюз.

Популярни личности от спорта и шоубизнеса също се обявиха в подкрепа на българския туризъм.  

Европейската шампионка по сноуборд Александра Жекова, боксьорът Тервел Пулев, актьорът Башар Рахал, актрисата Яна Маринова и редица други публични личности решиха да подкрепят инициативата „Почивка в България”.

Тервел ПулевЦелта ѝ е да подпомогне летния туристически сезон, като бъдат подкрепени българските хотелиери и стопаните на къщи за гости, претърпели сериозни загуби заради кризата с Covid-19. Организаторите на акцията вярват, че по този начин могат да бъдат запазени част от работните места в бранша, а от друга - парите, които българите дадат за почивка, ще могат да останат в България и да се „завъртят“ в българската икономика, подкрепяйки и други съпътстващи туризма браншове.

“Аз подкрепям инициативата “Почивка в България” и се гордея с това. Нека не оставяме българския туризъм в криза! Затова стягам куфарите към Несебър и ще се радвам на Черното ни море” - написа в своя Instagram профил актрисата Яна Маринова, мотивирайки решението си да се включи в кампанията.

Александра Жекова

“Нямам търпение да се докосна до историята на Панагюрище и региона, да видя Панагюрското съкровище, знамето, което Райна Княгиня е избродирала за Априлското въстание и да опитам още куп неща, за които само съм чела” - споделя известната сноубордистка Саня Жекова в своя профил в социалната мрежа.

Снимки: Емил Йовев и БГНЕС

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10
 През 19 в. наричали град Елена „българският Витлеем”

Еленски бут, фестивален туризъм, романтика и чиста природа – опознайте град Елена и околностите

Еленският Балкан се радва на нестихващ туристически интерес не само от сънародниците ни, но и от много чужденци. Някои от тях дори се заселват тук за постоянно, превръщайки се в част от местния колорит. Дойде ли краят на седмицата, хотелите в град..

публикувано на 26.03.24 в 10:35