Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Българска винарна за първи път в Топ 50 на световните винени дестинации

Снимка: БГНЕС

Винарска изба от Мелник попадна в класацията World’s Best Vineyards за 2020 година, нареждайки се на 39-а позиция сред най-добрите винени дестинации в света. Класацията се изготвя от World’s Best Vineyards Academy, в която членуват повече от 500 специалисти в областта на виното и винения туризъм.

„Наградата е резултат от дългогодишните ни усилия да развиваме този вид туризъм в региона на Мелник, Сандански и Петрич", казва Милица Зикатанова, чието семейство управлява винарската изба и допълва: 

"Нашето сътрудничество с винените и туристическите обекти в района доведе до създаване на Мелнишките винени маршрути, които са не просто туристическа карта, a виждането ни за обединена винена дестинация.“ 

Българската винарна предлага всекидневни винени турове и дегустации, представя традиционни местни сортове, организира ежегодни събития, уъркшопи и други, допринасящи за популяризирането на винения туризъм в региона и страната.  

Номинациите и гласуването за World’s Best Vineyards са тайни до самото им обявяване. Критериите са комплексни и включват цялостното туристическо изживяване – виното, лозята, винения тур и дегустацията, лозарските и винарски практики и традиции, историята на бранда и хората зад него, връзката с природата, гостоприемството на екипа и репутацията на винарната.

Сред наградените са и световноизвестни имена на производители от най-популярните винени дестинации като Бордо, Напа Валей, Тоскана, Стеленбош, Нова Зеландия, Чили и Аржентина. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10