Децата от малцинствата, които не разбират или слабо владеят български език, от следващата учебна година първо ще изучават само езика. Това предлага Министерството на образованието и науката в Закона за предучилищното и училищното образование, който трябва да бъде приет тази есен от парламента, обяви образователният министър Красимир Вълчев.
При посещението си в основно училище "Св. св. Кирил и Методий" в село Камен, община Сливен, Вълчев коментира, че възможностите за езикова интеграция няма да бъдат само за децата от малцинствените групи, но и за деца, идващи от чужбина, но неразбиращи езика.
"По същия начин, ако дойде едно дете от чужбина, което не знае български език, то ще започне с 800 часа български език преди да го пуснем по всички останали предмети да учи на български език, защото то няма да е ефективно“, подчерта министърът.
Редактор: Иво Иванов
Снимка: Стоян Радев

Премиерът Росен Желязков ще участва в тържествените чествания по повод 140-ата годишнина от Сръбско-българската война, които ще се проведат, днес, 7 ноември – Деня на победата в битката при Сливница. Желязков ще приеме строя на почетния караул и..
Под мотото "Отговорност, единство и сигурност" на 5 и 6 ноември 2025 г. в хотел "Хаят Риджънси София" се проведе германо-български семинар за журналисти и общественици. Организатори бяха Европейската академия в Берлин в сътрудничество с Федералното..
Научноизследователският кораб "Св. св. Кирил и Методий" (НИК 421) отплава от Варна след тържествена церемония по изпращане на Морската гара. В своето четвърто плаване до Антарктида се очаква корабът да достигне до българската антарктическа база на..
На тържествена церемония бяха връчени дипломите от XI майсторски клас по радиожурналистика на Българското национално радио – БНР Академия ...
В събота минималните температури ще са от 0 до 5°, в София ще е около 0°. През следващото денонощие не се очаква промяна в синоптичната обстановка. През..
В "България днес" на 14 ноември слушайте: 07:24 - Актуално от страната 09:01 - Нехуманното отношение към животните и рефлексията върху..