Децата от малцинствата, които не разбират или слабо владеят български език, от следващата учебна година първо ще изучават само езика. Това предлага Министерството на образованието и науката в Закона за предучилищното и училищното образование, който трябва да бъде приет тази есен от парламента, обяви образователният министър Красимир Вълчев.
При посещението си в основно училище "Св. св. Кирил и Методий" в село Камен, община Сливен, Вълчев коментира, че възможностите за езикова интеграция няма да бъдат само за децата от малцинствените групи, но и за деца, идващи от чужбина, но неразбиращи езика.
"По същия начин, ако дойде едно дете от чужбина, което не знае български език, то ще започне с 800 часа български език преди да го пуснем по всички останали предмети да учи на български език, защото то няма да е ефективно“, подчерта министърът.
Редактор: Иво Иванов
Снимка: Стоян Радев

Българската народна банка в рубриката си "Въпроси и отговори" за въвеждането на еврото публикува уточнение как ще се обозначава и изписва общата валута съгласно регламентите на ЕС. Според изискването името на валутата трябва да бъде еднакво на всички езици..
На 16 ноември ще отбележим Деня на "Каритас" – благотворителната организация на Католическата църква, която чрез грижа и жестове на милосърдие посява надежда в сърцата на нуждаещите се. На този ден ще си припомним, че най-важното не е материалното..
Българска разработка за електрически плавателен съд постигна международно признание, като се класира за финалния кръг на престижните награди The Gussies Electric Boat Awards 2025. Тези отличия са насочени към най-иновативните и устойчиви..
На тържествена церемония бяха връчени дипломите от XI майсторски клас по радиожурналистика на Българското национално радио – БНР Академия ...
В събота минималните температури ще са от 0 до 5°, в София ще е около 0°. През следващото денонощие не се очаква промяна в синоптичната обстановка. През..
В "България днес" на 14 ноември слушайте: 07:24 - Актуално от страната 09:01 - Нехуманното отношение към животните и рефлексията върху..