Естествено, попитахме ги какъв е градът на тяхното детство, а Камен Воденичаров разказа, че той вече е избледнял в пощенските картички, но и доста по-спокоен и с пет пъти по-малко автомобили.
"Ние, като деца, „щъкахме“ свободно навсякъде", казва Камен и допълва, че детството му е преминало из красивите улички и задни дворове в централната градска част, където децата са били господари, а играта на народната топка се е случвала направо на уличното платно.
Допълва, че филмът „105 минути София – историята на града“ е като снимка от сателит, но, оказва се, сателитът е уловил доста интересни неща, като любопитното интервю с Пепи Цанков, част от първата група на „Щурците“, в което той разказва, че, детската глъчка някога е била непрестанно под прозорците, непрекъснато са се чували смеещи се деца и когато е настъпвала тишина, е означавало, че е станала беля, а сега навсякъде е тихо.
Таня Димова пък ни разказа, че още се чувства като дете в София, а свързва детството си с квартала, в който е пораснала, с малките зелени и тихи улички, в който цялото ѝ семейство е живяло.
Камен допълва, че днес му липсват спокойствието и въздуха, но си го набавя, когато като по време на празници остава в поизпразнената София.
„105 минути София – историята на града“ представя всички исторически етапи, през които столицата е преминала, за да добие съвременния си вид, а гостите ни разказаха, че първоначалната идея е била това да бъде пълнометражен филм, но невъзможността той да се реализира по ред причини, налага да се тръгне от малките сегменти.
"По-лесно намерихме вариант за реализация като се концентрирахме в едно нещо, но винаги сме имали идеята, че ще дойде този ден, в който липсващите звена от пъзела ще се наредят и и ще можем да разкажем цялата история от нашата гледна точка", казва Камен.
Пълнометражният документален филм събира и преплита епизодите от вече съществуващата документална поредица „5 минути София“ и създадените през последната година нови филмови истории.
За да предадат емоцията на времето, авторите на филма търсят най-ярките мелодии, характерни за различните десетилетия.
Историческите личност във филма пък, свързали съдбата си със София, са 76 и оживяват в портрети, чрез възстановки и чрез игра между документалното и игралното кино в лентата.
Целия разговор на Катя Василева с Камен Воденичаров и Таня Димова - вижте във видеото." Пърформансът " Видение " е опит за полифония от движение, обект, субект, дигитална медия и музика " - така описват творението си самите автори - Съпромат ( Михаела Добрева и Борис Далчев ) и Цвета Дойчева . " Работата беше много експериментална, беше ново за нас и това, което се получи като краен резултат мисля, че е ново и за хората,..
Флора е познато име на слушателите на Радио София. Ето и размислите ѝ по повод миналата предизборна кампания и мястото на дигиталната среда в нея. За нея победилите нови партии имат най-осезаемо присъствие онлайн. "Това, което работи за инфлуенсъра не е задължително да работи за политиците" - убедена е Флора и продължава: "Трябва да има повече опит за..
Лилия Осойска за жените-мотористи в деня на откриването на мото-сезона. "Когато сме на чист въздух, на моторите, в хубава компания, сме здрави." "Имаме кампания "Съхрани българското на две колела" - продължава Осойска и обобщава надеждите на жените-мотористи: "Свободни, щастливи, да бъдем красивата част на мото-обществото",
"Преди 8 години открихме ескейп-стаите, в първата не можахме да се справим във времето и си казахме - това е за нас" - започва разказа си от Швейцария Натали Пиронкова, която заедно със съпруга си разработва първата в света интерактивна пъзъл-игра "EXITUS". Началото е с опита им с ескейп-стаите. Забавление за малки и големи - "от 6-7 до над 70, таван за..
Механизмите за задоволяване на нуждите на детето и връзките им с манипулативните им практики. "Осъзнато искат да си задоволят свое желание, важното е родителите да научат детето, че може само" - започва Камелия Тодорова от Академията за емоционална интелигентност. Но тя вижда и връзката с подобно поведение и при възрастните. Театърът, който децата правят..
Любимата на малки и големи класика на Екзюпери има ново издание с оригиналните рисунки на автора. Повече за него с Темз Арабаджиева, която си спомня за своя пръв досег с книгата като ученичка. Разбира се, книгата – в превод на Валентина Бояджиева – непрекъснато може да се преоткрива, затова са и толкова много преводите ѝ – за някои екзотични езици..
Ето че киносалоните отново отвориха врати и не липсват интересни заглавия. Едно от тези, които препоръчва кинокритикът Деян Статулов е филмът “Хан Аспарух”, който отново “оживява” на голям екран, но вече с ново име, нов монтаж и нова музика. Филмът се казва вече “Ханът и империята" , който е нова версия на познатата отпреди 40 години творба на Людмил..