В момента неговите фотографии, представящи Пловдив, уловен по един различен, свеж, нетрадиционен начин, са разположени в Галерия 28 в Капана (разбира се). Ще останат там до края на месеца, а преди това бяха един от акцентите на тазгодишното издание на Капана фест. Спиращи дъха градски панорами на блоковете на Пловдив с осветени прозорци, изписващи името на града; скейтбордове (с хора и без) и техните градски сенки; гълъби в полет; възрастни хора във фантастично „хванат“ момент на близост, други мигове на неподправена радост… това са част от сюжетите на 20-те фотографии. Те са само една малка част от кадрите на Пловдив, които има Велислав – „идеята ми беше да събера колкото се може повече „чисти“ нережисирани момент. Е, има и подготвени – като снимката с прозорците или пък на човека без лице, който е скочил на фона на града“. Това всъщност е самият Велислав, като лицето е замъглено – „предпочитам да си „махам“ лицето, кого съм в кадър, така всеки може да се постави на мое място“ – казва той. За него фотографията „е начин на изразяване, за да може това, което съм видял и ме е впечатлило, да види бял свят, хората да го видят и - кой знае – да получат и те някакво вдъхновение“.
Говорим за пътя на фотографията, започнала някога като запаметяване на действителността, но после се развива, хората експериментират все повече и ето ме мен, снимам гълъби в полет – казва с усмивка Велислав Балдев. Как ли са се чувствали някога, когато е трябвало да проявят снимките, за да видят как се е получило, подхвърлям аз. Оказва се, че Велислав много обича да експериментира в тази насока и понякога цял ден снима, без да поглежда и чак вечерта разглежда кадрите – така и на мен ми е по-интересно.
Към фотографията се насочва сериозно преди 4 години, но винаги съм имал някакво устройство за снимане. Преди да започне да снима, е бил дълго част от градската – така наречена street култура, карал е много скейборд, рисувал е графити из Пловдив и може би затова погледът му е друг и фотографиите му са далеч от клишетата или това, което стандартно си представяме. При него няма „по default”, снимките са директни, смели, ярки, запомнящи се.
Велислав е учил в Копенхаген, почти 5 години. Там го впечатляват младите архитекти (много силна школа имат) и баланса между културното наследство, което много се пази и уважава (в това число и старинните сгради) и новото и модерното. Всичко там е хай-тек, хората се интересуват, пътуват, в крак са с тенденциите. Ето, през 2030-а в Копенхаген няма да има нито един автомобил на бензин или дизел – само електромобили; променят радикално банковата система – скоро няма да има физически пари, банкноти, всичко ще е онлайн – допълва нашият гост. С две ръце препоръчва една екскурзия до Копенхаген. Той самият я е направил известно време след завръщането си в България, вече с опита си като фотограф.
А защо се е върнал?! Преди да замина, Капана беше паркинг, периферия…виж как е сега. Всеки път като се връщах, имаше нови места, нови хора. Накрая това натежа и реших да се върна. По-хубав ли в Пловдив от София, настоявам аз да знам. По-хубав не знам дали е – замислено отвръща Велислав, - но със сигурност е по-спокоен, разстоянията са по-малки, нещата в моята сфера се случват по-бързо. Ако му дойдат гости от Дания, ще ги заведе първо в … Капана. После и по всички старини.
Междувременно ще продължи да снима Пловдив.
А, забравих да кажа, че изложбата му се нарича „Улиците на Пловдив“ и е там до края на месеца.
" Пърформансът " Видение " е опит за полифония от движение, обект, субект, дигитална медия и музика " - така описват творението си самите автори - Съпромат ( Михаела Добрева и Борис Далчев ) и Цвета Дойчева . " Работата беше много експериментална, беше ново за нас и това, което се получи като краен резултат мисля, че е ново и за хората,..
Флора е познато име на слушателите на Радио София. Ето и размислите ѝ по повод миналата предизборна кампания и мястото на дигиталната среда в нея. За нея победилите нови партии имат най-осезаемо присъствие онлайн. "Това, което работи за инфлуенсъра не е задължително да работи за политиците" - убедена е Флора и продължава: "Трябва да има повече опит за..
Лилия Осойска за жените-мотористи в деня на откриването на мото-сезона. "Когато сме на чист въздух, на моторите, в хубава компания, сме здрави." "Имаме кампания "Съхрани българското на две колела" - продължава Осойска и обобщава надеждите на жените-мотористи: "Свободни, щастливи, да бъдем красивата част на мото-обществото",
"Преди 8 години открихме ескейп-стаите, в първата не можахме да се справим във времето и си казахме - това е за нас" - започва разказа си от Швейцария Натали Пиронкова, която заедно със съпруга си разработва първата в света интерактивна пъзъл-игра "EXITUS". Началото е с опита им с ескейп-стаите. Забавление за малки и големи - "от 6-7 до над 70, таван за..
Механизмите за задоволяване на нуждите на детето и връзките им с манипулативните им практики. "Осъзнато искат да си задоволят свое желание, важното е родителите да научат детето, че може само" - започва Камелия Тодорова от Академията за емоционална интелигентност. Но тя вижда и връзката с подобно поведение и при възрастните. Театърът, който децата правят..
Любимата на малки и големи класика на Екзюпери има ново издание с оригиналните рисунки на автора. Повече за него с Темз Арабаджиева, която си спомня за своя пръв досег с книгата като ученичка. Разбира се, книгата – в превод на Валентина Бояджиева – непрекъснато може да се преоткрива, затова са и толкова много преводите ѝ – за някои екзотични езици..
Ето че киносалоните отново отвориха врати и не липсват интересни заглавия. Едно от тези, които препоръчва кинокритикът Деян Статулов е филмът “Хан Аспарух”, който отново “оживява” на голям екран, но вече с ново име, нов монтаж и нова музика. Филмът се казва вече “Ханът и империята" , който е нова версия на познатата отпреди 40 години творба на Людмил..