Малко след като Васко Пармаков се пресели в по-добрия от световете, дългогодишният му сподвижник, басистът Веселин Веселинов-Еко продължи с пианото на Милен Кукошаров идеите на Пармачето да се импровизира върху композитори от преди век.
Първият им албум бе с музиката на Ерик Сати, любим не само на френски джазмени, но и на музиканти от цял свят („Куадро Нуево“ с „Кайро Степс“, „Чича Либре“, Паоло Фрезу, Мишел Камило в дует с Томатито, Тони Китановски с Черкези оркестра, Артуро О‘Фарил или триото на Енрико Пиеранунци, ако трябва да селектирам от звучащите в стрийм „Дуенде“.
Две години по-късно Еко и Милен „рецидивират“ – след “ImproviSatie” (2017) идва ред и на „Consequences” (2019).
С присъщото му чувство за хумор, Еко кръщава дуото им Das Weltschmerz Duett („Мирова скръб“). И понеже шило в торба не стои, какъв по-добър момент от този, в който всички са по домовете си, за да отправят предизвикателство (не и без подкрепата на Пепи Коев от „София Лайв Клуб“) към танцьори от Балет „Арабеск“.
Резултатът може да се види в социалните мрежи на дуета и балета, споделяме възхитата от поредната „Изолация-Импровизация“ – в техния случай по „Гносиен No 1“ на Сати.
Заснетите със смартфони по домовете им моменти на блаженство доказват, че и българските артисти с нищо не отстъпват като инвенция и реализация на колегите си от цял свят, лишени от друга публика, освен виртуалната. Аплодисменти за Еко, Милен, Боряна Сечанова – арт-директор на балета и на танцьорите Андреа Дякова, Васил Дилчиков, Виктория Петрова и Ервин Есен.
На 25 април от 19.00 ч. в Първо студио на БНР Оркестърът за народна музика с диригент Димитър Христов ще представи деветото издание на "Ритъмът на Балканите". В концерта публиката ще има възможността да чуе впечатляващи изпълнения на традиционна балканска музика от невероятните Неда Николич от Сърбия (фрула), Байса Арифовска от..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през изминалата и тази седмица, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и..
35 години след премиерата си, след близо 14 000 спектакъла и баснословни приходи, миналата година – на 16-и април, най-дълго играният на Бродуей мюзикъл – “Фантомът на операта“ на Андрю Лойд Уебър, слезе от афиша на нюйоркския Majestic Theatre заради постпандемичната криза. Знаменитият продуцент Камерън Макинтош обеща, че някой ден “Фантомът“ ще се..
Преди дни най-големият карго самолет в света - Боинг 747 Freighter, кацна в София с декорите за предстоящите спектакли на “Фантомът на операта” у нас. Знаменитият мюзикъл на Андрю Лойд Уебър ще се играе от 11-и до 21-и април в зала 1 на НДК. Една от най-мащабните продукции, гостували някога на българска сцена, пристига със стотици тонове декори,..
В „Радиокафе“ в четвъртък гостува Ларс Карлин, роден в Швеция, понастоящем първи тромбонист на Симфоничния оркестър на Датското национално радио. Той е в България по покана на сдружението „Брас перспективи“, представено от Атанас Карафезлиев, който пък е първи тромбонист на Симфоничния оркестър на БНР, така че в студиото ни бяха представени цели..
Голямата награда на Международния музикален конкурс "Златният глас" в Малта в две от категориите спечелиха младите изпълнители от Националния дворец на децата. За БНР вокалният педагог Светлана Струнджева даде подробности за представянето на децата: "Нашите представители от Националния дворец на децата в лицето на вокална формация "Sweet teens" беше..
Световната слава на българското певческо изкуство е безспорна. Детският хор на БНР, със своята 64-годишна история, вече има легендарен статут у нас и на световната сцена. Певческата формация е изнасяла концерти на почти всички континенти, с репертоар от ренесансови до съвременни композиции. Ню Йорк, Вашингтон, Лондон, Париж, Берлин, Москва, Виена,..