“Идеята е първо да погледнеш към себе си и да си дадеш сметка за този един момент, не за това, което е било вчера, а за това сега какво си и да погледнеш трезво”, казва тя, като си признава че въпросът “Коя съм аз?” е бил и за нея най-страшният въпрос, но е намерила сили да посочи своя отговор.
За това по косвен начин помага и диагнозата, която получава на 17 май, преди 17 години - “Множествена склероза”, а пет години преди това получава диагнози за четири автоимунни заболявания, преди основната диагноза, авен знак, че тялото ѝ се бунтува срещу нещо. Диагнозата и осъзнаването ѝ, активират план “2В”, който преминава в план “Да бъда”.
Остаряваме на 57-годишна възраст, на 70 и на 78-годишна възраст рязко. За да не става това толкова рязко трябва да имаме балансирана диета, физическа дейност и социална активност.
Изводите, до които Биляна Савова стига обаче, е че на 57 години се чувства много добре.
“Когато се опитам понякога да съпоставя начина, по който се чувствам сега или да кажем след 50-та ми година, с начина, по който съм се чувствала и изглеждала, когато съм била на 25, 30, 35 години, аз осъзнавам, че нямам никакви спомени съзнателно да съм поглеждала към себе си тогава, съзнателно да се погледна в огледалото и да си кажа: “Ето, това съм аз сега! Така живея!".
”Затова като млади живеем “безобразно” - пием твърде много, пушим твърде много, прекаляваме с работата и се въртим в омагьосания кръг на забързаното живеене.
Според нея, в борбата срещу остаряването освен въпросната осъзнатост за себе си, трябва да се включи и ежедневното учене, както и танцуването, което ни държи чрез музиката в настоящето, “а това е нещо, което активира мозъците”.
В момента Биляна Савова се занимава с подкаста си “Аз съм”, както и с предстоящото второ издание на Международната конференция “Мозъкът - проблеми и решения”, която ще се състои на 31 май в кино “Люмиер”.
Чуйте повече за предстоящите събития в разговора на Даниел Ненчев в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..