Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дизайнерът съветва: Бъдете различни, а не по калъп!

Деница Василева е дизайнер на авторски аксесоари за дами. В стремежа си да избяга от рамките на обществото, Деница решава да насочи цялата си енергия в създаването на чанти от естествени материи - дърво, кожа и вълна. Ръчно изработените аксесоари и предмети напоследък са желан начин от много хора да направят персонален подарък за свой близък. Какво е провокирало Деница да остави осемчасовия работен ден в офиса и да се отдаде на тази магия, наречена изкуство:






Как се случи тази твоя магия?

Конкретната идея за чанти се зароди още преди около година и половина. Но тогава все още работех в офис на осем часов работен ден имам и малка дъщеря. Тези две неща събрани заедно са равни на почти никакво време за реализиране на странични проекти. Но тази идея за нещо различно, нещо което не можете да намерите в хиляди бройки, нещо което не е по калъп или на конвейр не спираше да се върти в главата ми. Реших да използвам дървото като материал тъй като вече известно време имах опит с него. В малкото си свободно време изработвах персонални табелки и органайзери с букви от дърво. Натурален материал е и това отговаряше изцяло на идеята ми. Възникна въпроса с какво мога да съчетая този материал и тъй като исках, освен различни, чантите ми да са съчетание от естествени материали, се спрях на естествена кожа. Споделих идеята си с няколко много близки приятелки и те я харесаха много. Вашият начин да бъдете различни- това е водещото при създаването на чантите.

Тогава започнаха тестовете , имаше доста изхвърлени на боклука части, но накрая напаснах нещата и направих първите си чанти за приятелки. Не закъсня и интереса. Интересното е, че мъжете са големи специалисти в избирането на подарък за своите дами. Това лято първите ми клиенти бяха именно двама мъже, които направиха подарък на своите съпруги.

Продължих да създавам и други аксесоари, като гривни и малки кожени накити. След като моето портмоне се скъса реших, че мога да си направя сама и то да е супер различно, но и функционално. Така направих и първото си екопортмоне. Забавно е, че втрото го купи една от първите ми клиентки, която си купи една от първите ми чанта.

Колко време отнема създаването на уникалната за всяка дама чанта?

Времето, което ми е необходимо за създаването на една чанта е десетина дни. Създаване на модела като компютърен проект, изрязването на дървените части, шкурене, лакиране, нарязване на кожата и пришиването. Най-дългата част обаче е ръчният бод по бод. Финално обработвам кожените части със специален импрегнант, за да са по-устойчиви на ежедневните замърсявания. Етикетче, опаковка и това вече е вашата чанта или портмоне.

Освен с тези проекти, си заложила и на нещо още по-впечатляващо, разкажи ни и за него...

Последният ми проект е чанти от 100% вълнен филц. В тях отново съм заложила на изцяло естествените материали и на цялостната ми идея - смесицата от материали.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ
Факсимиле от проекта за трасе на лекото метро във Варна, публикуван в сайта на Община Варна

Арх. Христо Топчиев: Проектът за бул. „Цар Освободител“ дава приоритет на автомобилите

Разширението на бул. „Цар Освободител“ беше припознато като приоритетно за реализация и от новия екип на Община Варна. Предвидено е да се прави със смесено финансиране, общинско,  държавно и европейско, а най-вероятно и по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ). П о този повод днес от администрацията организират  обществено обсъждане,  от..

публикувано на 24.04.24 в 07:58

Ани, която бяга с кауза и заразява с добро!

Да бягаш с кауза, за да помогнеш на друг. Това прави от близо две години Анна Христова, която е успешен маркетинг специалист. Макар и със сериозен дефицит на желязо, чисто здравословно, Анна се мобилизира, за да продължи да бяга с кауза и да заразява с добро още повече хора от своето обкръжение. Тя участва в маратони и полумаратони в..

публикувано на 23.04.24 в 16:08
Анна Заркова

Анна Заркова за събитията от убийството на Луканов и сега: Паметта ни се трие като червило с изтекъл срок на годност

Журналистът Анна Заркова ни връща към убийството на бившия премиер Андрей Луканов с новата си книга "Смъртта на Бялата лисица". Казва, че историята ѝ не е абсолютната истина, но е достоверен разказ, в който всички герои са истински личности - с изключение само на един - предполагаемият убиец. Неговата история е измислена, но в резултат на сериозни..

публикувано на 23.04.24 в 08:30

Проф. Милчо Лепоев: Дали да има леко метро зависи от пътникопотока

Инвестицията в леко метро е първоначално по-голяма, когато се прави подземно, после за поддържането се дават по-малко средства. Когато се прави по открит способ първоначалната инвестиция е по-малка, а след това за поддържане е по-голяма сумата. Именно това е работата на експертите в този Експертен съвет да намерят оптималното, което е..

публикувано на 22.04.24 в 08:15
Илин Димитров

Илин Димитров: Има голяма вероятност заради въздушния Шенген да останем без чуждестранна работна ръка през летния сезон

Туристическият бранш и това лято ще бъде изправен пред проблема с липсата на кадри и това не е новина. Това каза в обзорното предаване на РВ „Позиция“ Илин Димитров, съветник на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура. „При вноса на кадри тази година е пълна каша, защото Шенген по въздух, позволява на всички, които влизат в..

обновено на 20.04.24 в 15:34

Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY): Иска ми се холивудските филми за викингите да са по-достоверни

Интервю с Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY) Творческият път на LEAVES' EYES започва преди 21 години. В групата се преплитат съдбите на музикантите от ATROCITY. Няма да сгрешим, ако кажем, че ATROCITY е тяхната по-мрачна, а LEAVES' EYES – по-нежна страна. LEAVES' EYES издадоха „Myths of Fate”, заради който идеологът зад двете групи..

публикувано на 20.04.24 в 15:15

Лекото метро по бул. "Цар Освободител" може да се замени и от електрически автобуси, ако е целесъобразно

"Лекото метро" във Варна ще бъде предимно „потопено“, а не повдигнато чрез колони. Шумовото натоварване ще бъде многократно намалено. Това предвижда проектирането на разширението на варненския булевард „Цар Освободител“ според инж. Кольо Червенков. Като част от инженерния екип в проекта, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, Червенков..

публикувано на 20.04.24 в 15:03