Пътищата трябва да се проектират според интензивността на трафика за период от 30 години. Това предвижда новата Наредба за проектиране на пътища, която вече е обнародвана в "Държавен вестник", съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройство.
С нея се въвеждат завишени изисквания за отводняване на пътното платно. Целта е да се избегне събирането на вода и създаването на условия за "аквапланинг". В участъците с по-сложно движение ще се поставя осветление с цел осигуряване на по-голяма видимост и безопасност. Изискването се отнася за пътните възли на автомагистралите и скоростните пътища, както и за пътните възли и кръстовищата на първокласните пътища. Решението за прилагане на тази мярка ще се взима след технико-икономическа обосновка.
Наредбата ще бъде задължителна при проектирането на нова инфраструктура, както и при основен ремонт или реконструкция на съществуващата мрежа.
Дава се по-голяма свобода при определяне на проектна скорост за всеки клас път в зависимост от транспортните функции и особеностите на терена. Ако автомагистралата минава през равнина, проектната скорост е 140 км/ч, при хълмист терен - 130 км/ч, а при планински - 120 км/ч. При тежки теренни условия автомагистралите могат да се проектират с проектна скорост от 100 км/ч, а скоростните пътища с проектна скорост 90 км/ч. За първокласните пътища е посочена максимална допустима проектна скорост от 100 км/ч. (Проектната скорост е различна от максимално допустимата скорост на движение, определена в Закона за движение по пътищата, но не може да я надвишава).
Край магистралите и пътищата ще бъдат създадени зони за безопасност. Целта е при излизане на моторното превозно средство от пътното платно да се избегнат тежките последици за шофьора и пътниците от удар в стълбове, стени, сгради и други препятствия, или последствията за трети лица, които се намират на крайпътните паркинги, площадките за отдих, пешеходните площи и др. Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите. Край магистралите тя трябва да е с ширина 16 м при допустима максимална скорост от 140 км, за скоростните пътища - 13 м при допустима максимална скорост 120 км/ч. При първокласните, второкласните и третокласните пътища са предвидени 8 метра. Ширината може да е и по-малка, ако в даден участък са въведени местни ограничения на скоростта.
В наредбата са категоризирани и опасностите. С най-голям риск за пътуващите в моторните превозни средства са стълбовете, дърветата, шумозащитните и подпорните стени, бетонните елементи и други. Опасност от тежки травми крият също реките и окопите с дълбочина по-голяма от 1 метър. Наредбата предвижда в зоната за безопасност да се избягва проектирането на рискови елементи и съоръжения. А ако това е невъзможно, те трябва да бъдат обезопасени съгласно стандартите.
Въвеждат се редица нови екологични изисквания при проектирането на пътища. Предвижда се изграждането на съоръжения от т. нар. "зелена" инфраструктура - това са "зелени" мостове, тунели и виадукти, които осигуряват безпрепятствено преминаване на животните по традиционните им маршрути. В момента също се изграждат тунели за мечки, язовци, костенурки или други животни, предимно по проектите с европейско финансиране. Но мярката досега не е била изрично залегнала в наредба.
За първи път се определят и обхватът, съдържанието и етапите на всеки пътен проект.
Според очакваните резултати наредбата ще позволи строителството на модерна и безопасна пътна инфраструктура и ще допринесе за намаляване броя на пътно-транспортни произшествия.
Решението за избор на ликвидатор на общинското търговско дружество "Търговски център - Кранево" се връща за ново обсъждане от областния управител на Добрич с мотива, че предложеното лице не е в списъка на ликвидаторите, обявен от Агенцията по вписванията. На заседанието на местния парламент този четвъртък вносителят Виктор Лучиянов ще внесе точката..
Рибарски сдружения от Южното Черноморие протестираха пред Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури в Бургас срещу тримесечната забрана за улов на бяла мида. Тя влиза в сила от 1 май, а мотивите са, че популацията им е застрашена. Уловът на бяла мида е намалял с 60 %, ИАРА с предложение за тримесечна забрана Близо 100 представители на..
Одобрено е проектното предложение на Община Варна за реформиране на Комплекса за социални услуги за възрастни хора „Гергана“ по Националния план за възстановяване и устойчивост. Това стана ясно от справка на общинската администрация в морската столица. Общата стойност на проекта е в размер на 7 680 995.51 лв. и представлява 100 % безвъзмездна финансова..
Справките за ТЕЛК на желаещите да гласуват в мобилна секция ще се правят по електронен път от всички общински администрации на предстоящите избори на 9 юни. Тази услуга е възможна след присъединяването на Информационната система за контрол на медицинската експертиза (ИСКМЕ) към Системата за обмен на справочна и удостоверителна информация (RegiX) на..
Дружеството "Сиела Норма" е единственият кандидат по обявената обществена поръчка за дейностите по осигуряване на машинното гласуване за предстоящите избори две в едно на 9 юни. То ще бъде поканено да представи първоначални оферти, става ясно от решение на Централната избирателна комисия, публикувано на интернет страницата ѝ. Обществената поръчка беше..
След преболедуване на заболяването коклюш няма траен пожизнен имунитет. Ваксината срещу заболяването, която се прилага в момента, също не води до дълготраен такъв. Това каза за Радио Варна д-р Христиана Бацелова, специалист по епидемиология на инфекциозните болести. До 2010 година в България се е прилагала ваксина с по-висока ефективност в сравнение със..
Във връзка с изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители кметът на Балчик Николай Ангелов свиква консултации за състава на секционните избирателни комисии в общината на 30 април от 11 часа на етаж 3 в заседателната зала. В изпълнение на Изборния кодекс поканата е към представители на парламентарно..