Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пътуването в снимките на фотографа Делян Вълчев

„In Transit“ се нарича изложбата на потомствения фотограф Делян Вълчев, която се открива днес във Варна. Градската художествена галерия „Борис Георгиев“ приютява дебютната самостоятелна изложба на фотографа, който улавя лицата на пътниците в метрото на Ню Йорк.

Забързани, уморени, изнервени, замислени, отчуждени, унесени или просто безразлични са лицата на стотици хора, които преминават на ден през метрото. Сред тях има нелегални емигранти, средна класа, работници и юпита, забързани в своя ритъм, цел и посока. "Чрез метрото пътниците преодоляват  физическото и емоционално разстояние от една точка до друга, разказва авторът Делян Вълчев и улавя в снимки ежедневното състезание с времето, белязало лицата на неговите герои.

Ето какво още разказва Делян Вълчев пред Светлана Вълкова в предаването Гравитация 0


Роден съм в Русе, но съм израснал във Варна до 15–та си година. По късно вече 15 години живея в Ню Йорк. В университета учех финанси, но през последната година от следването започнах да се занимавам с фотография. Но се издържам с графичен дизайн.

Какво обичате да снимате?

Предимно хора в тяхната натурална среда.

В тази изложба също сте избрал портрети. Не е ли сложно да се правят портрети на хора? Искате ли им разрешение?

Не, не им искам разрешение. Част от тях са инкогнито направени и това личи от самия стил на снимките. Не е лесно, но това е в сърцевината на проекта – идеята за преходно време. Това е времето, което нюйоркчани прекарват в придвижване от точка А до точка Б. Често пъти това е над 1 час на ден. Един колега ми беше казал веднъж, че това е единственото лично време, което той притежава през денонощието.

Не е толкова важно физическото придвижване на тялото, а емоционалното и психологическото придвижване. Бидейки в това преходно време те изпадат от едно в друго преходно емоционално състояние. Например от караница вкъщи човек трябва да отиде на работа. И този преход става в метрото.

Повечето хора, които сте снимал, са с вглъбени лица. Тенденциозно ли е това? Специално ли търсехте такива лица?

Не. Аз не съм търсил нищо. Всичко е интуитивно. След година редовно снимане в метрото започнах да оформям концепцията в главата си. Що се отнася до усмивките, хората в Ню Йорк не са много усмихнати. Но това е фасада. Хората са много отзивчиви в Ню Йорк. Много от снимките са правени по време на моето лично пътуване до работа или за среща с приятели. Но понякога съм ходил и целенасочено да снимам. Подборът на снимките беше също доста интуитивен.

Съчинявате ли историята на човека, който е сниман?

Не. Аз рядко съчинявам истории, когато гледам снимки мои или чужди. Ако ме повлияват емоционално значи са добри. А ако ме повлияват и интелектуално, то това е още по-добре. Ако ме стимулират и визуално, то тогава това е фотограф, чиято работа бих следил във времето.

Изложбата на Делян Вълчев можете да разгледате до 6 юли 2021 г. , а още от разговора на Светлана Вълкова можете да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ
Анна Заркова

Анна Заркова за събитията от убийството на Луканов и сега: Паметта ни се трие като червило с изтекъл срок на годност

Журналистът Анна Заркова ни връща към убийството на бившия премиер Андрей Луканов с новата си книга "Смъртта на Бялата лисица". Казва, че историята ѝ не е абсолютната истина, но е достоверен разказ, в който всички герои са истински личности - с изключение само на един - предполагаемият убиец. Неговата история е измислена, но в резултат на сериозни..

публикувано на 23.04.24 в 08:30

Проф. Милчо Лепоев: Дали да има леко метро зависи от пътникопотока

Инвестицията в леко метро е първоначално по-голяма, когато се прави подземно, после за поддържането се дават по-малко средства. Когато се прави по открит способ първоначалната инвестиция е по-малка, а след това за поддържане е по-голяма сумата. Именно това е работата на експертите в този Експертен съвет да намерят оптималното, което е..

публикувано на 22.04.24 в 08:15
Илин Димитров

Илин Димитров: Има голяма вероятност заради въздушния Шенген да останем без чуждестранна работна ръка през летния сезон

Туристическият бранш и това лято ще бъде изправен пред проблема с липсата на кадри и това не е новина. Това каза в обзорното предаване на РВ „Позиция“ Илин Димитров, съветник на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура. „При вноса на кадри тази година е пълна каша, защото Шенген по въздух, позволява на всички, които влизат в..

обновено на 20.04.24 в 15:34

Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY): Иска ми се холивудските филми за викингите да са по-достоверни

Интервю с Alexander Krull (LEAVES' EYES, ATROCITY) Творческият път на LEAVES' EYES започва преди 21 години. В групата се преплитат съдбите на музикантите от ATROCITY. Няма да сгрешим, ако кажем, че ATROCITY е тяхната по-мрачна, а LEAVES' EYES – по-нежна страна. LEAVES' EYES издадоха „Myths of Fate”, заради който идеологът зад двете групи..

публикувано на 20.04.24 в 15:15

Лекото метро по бул. "Цар Освободител" може да се замени и от електрически автобуси, ако е целесъобразно

"Лекото метро" във Варна ще бъде предимно „потопено“, по земя, а не чрез повдигнато на колони. Шумовото натоварване ще бъде многократно намалено. Това предвижда проектирането на разширението на варненския булевард „Цар Освободител“ според инж. Кольо Червенков. Като част от инженерния екип в проекта, в обзорното предаване на РВ „Позиция“,..

публикувано на 20.04.24 в 15:03

Собствените несгоди в България карат хората да се съмняват в Европейския съюз

Иван Люцканов е създател на проекта "Землевеж" , който представя статистически данни, представени по достъпен начин. Той у частва в подкаста "Европеец", посветен на евроизборите и перспективите пред Европейския съюз,  а домакин на събитието беше Концертното студио на Радио Варна.  "Х аресва ми да мисля, че мотото на подкаста е: "Светът и..

публикувано на 19.04.24 в 08:25
Пламен Манушев

Пл. Манушев: Липсват технически кадри у нас. И със средно образование, и с висше

За много сериозна липса на интерес да се изучават и работят професиите на корабни строители и инженери, алармира Пламен Манушев, вицеадмирал от запаса, който сега работи като консултант военни проекти и развитие в корабостроителния и кораборемонтен завод „Делфин“ във Варна. Според Манушев отливът от тази професия е от доста години, а в момента..

публикувано на 18.04.24 в 09:26