Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

По километри са опашките от товарни автомобили на изход

Съюз на международните превозвачи: За решението на проблема при Дунав мост 2 е нужна координация с румънските власти

Един работен ден на шофьорите преминава в чакане

Снимка: Радио Видин

Над 8 киломeтра е опашката от товарни автомобили на Дунав мост 2 поне от седмица. Колоната от чакащи на граничния пункт е на изхода от страната. Шофьори коментират, че работният им ден не стига, за да преминат.  

Потокът през граничния пункт превишава в пъти капацитета му, казаха от Главна дирекция "Гранична полиция", но са категорични, че проблем, който да води до забавяне, от тяхна страна няма. 

По 8-10 часа се чака на граничния пункт при Видин на изхода от страната, обясниха шофьори на товарни автомобили: 

"Ще ми свърши работният ден. Какво трябва да правя- да легна на пътя? Не можем нито да работим, нито да си починем... Много са камионите. Има два кантара само в Румъния, които работят бавно, пропускат бавно камионите, изчаква се на кантара. Някои даже ги връщат отново да минат, защото кантарът не отчита теглото на автомобила. От румънска страна е проблемът... Не е проблем кантара. Проблемът е, че не щат да работят... Опашка винаги има, но в момента е огромна."

"Няма никакъв технически проблем от страна на гранична полиция, който да води до забавянето на товарния трафик на Дунав мост 2. Пунктът работи на пълен капацитет на изход за товарни автомобили. Има общо 6 коридора, от които пет са за товарни автомобили и едни за леки. Пунктът работи в пълен обем", обявиха от ГД "Гранична полиция". 

"Потокът, който преминава през граничния пункт превишава многократно капацитета му", каза говорителят на "Гранична полиция" Лора Любенова. 

Причините за ситуацията на Дунав мост 2 и възможното решение коментира Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на  Съюза на международните превозвачи:

"На всички гранични пунктове, на които има проблеми, причините са комплексни, но ситуацията на Дунав мост 2 при Видин е малко по-различна от тези на другите гранични пунктове. Както знаете, граничният пункт е ситуиран на румънска територия. Там работят и българските митнически и гранични власти. Това е първата причина, поради която на този пункт ще има недобро обработване на превозните средства. Освен всичко друго, ние направихме анализ на ситуацията и считам, че основният проблем за забавянето е не толкова работата на българските органи, колкото работата на румънските власти. Там е ситуиран органът, който отговоря за фискалния контрол на Румъния и доколкото ми е известно, се работи с намален състав и това е една от причините за задръстванията. На следващо място трябва да се отбележи, че кантарът, който е за проверка на теглото е само един. Ние в тази посока ще търсим съдействие от нашите власти. Имам предвид съдействие от Министерство на външните работи, както и от Агенция "Митници", с които ще имаме срещи тази седмица, за да се направят всички постъпки за монтиране на още кантари... На трето място трябва да се отбележи и увеличения трафик. С пълна сила работи турската икономика, превозите от там. На следващо място българските превозвачи работят доста. Използват този маршрут, тъй като пък в Сърбия, границата между Сърбия и Хърватия имаме един много сериозен проблем, свързан с емигрантите, голяма част от българските превозвачи насочват превозите си през Румъния. Така че причините са комплексни, виждаме проблема и ще работим да намерим решение, което да облекчи нашите превозвачи."  

Според Йордан Арабаджиев проблемът не може да бъде решен само от българска страна, а е нужна добра координация с румънските власти:
 
"Към момента този пункт е много сериозен проблем за превозвачите и ние съответно сезираме всички институции. Там работи гранична полиция, работи Агенция "Митници". Както казах, в тази дейност трябва да се привлекат и румънските власти чрез Министерство на външните работи, за да може да се намери решение."  



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Калоян Велчев

Калоян Велчев: Предизборната кампания трябва да повдигне въпроса за изказа и приличието

Парламентът обяви първия мандат за неуспешен, с което безпрецедентната ротация остава в историята.  Втората политическа сила не успя да състави кабинет, връщайки празна папка на държавния глава.  Защо се счупи Сглобката?  Кои са причините за разваляне на отношенията между доскорошните партньори?  Какво следва на политическата сцена?..

публикувано на 28.03.24 в 10:00

Има ли бизнесът ресурс да повиши заплатите?

Представителите на бизнеса у нас бяха песимистично настроени за 2023 година, като с подобни опасения навлязоха и в новата 2024 г. Това показват резултатите от традиционното онлайн допитване до членовете на Българска стопанска камара (БСК), проведено сред 784 микро, малки, средни и големи предприятия от цялата страна и от всички сектори на..

публикувано на 27.03.24 в 10:45

Румен Гълъбинов, икономист: Очаквам към средата на годината да сме изпълнили всички критерии за еврозоната

Министерството на финансите публикува за обществено обсъждане проекта на Закон за въвеждане на еврото в Република България. Страната ни може да стане част от еврозоната още през 2025 г. Това каза председателят на Еврогрупата Паскал Донахю, който посети София. Единствено по-високата инфлация у нас спира към момента членството на България..

публикувано на 26.03.24 в 12:29

Социален фонд за климата– подкрепа на прехода към зелена икономика

Преходът към възобновяема и чиста енергия поставя за цел българската енергетика да се декарбонизира и да стане климатично неутрална до 2050 г. Това, обаче, не трябва да се случва по несправедлив начин, особено що се касае до енергийно бедната част от обществото и домакинствата, уязвими от цената на електроенергията и горивата. За тази цел от януари..

публикувано на 25.03.24 в 13:40

Село Рабиша - с прекрасна природа, но без работа за хората

Село Рабиша се намира на път, който води към известната пещера Магурата и към красивото Рабишко езеро.  Най-близкият град е Белоградчик, на 12 км, а на 38 км е Видин.  В миналото Рабиша е било голямо село. През 1946 година жителите са над 1200, с два големи площада и с еднотипни едноетажни къщи, с няколко големи сгради, в които се помещавали..

публикувано на 22.03.24 в 12:20

Тома Ушев: Сглобката е евтин заместител на луксозен продукт от китайски сайт

Бъдещето на властта зависи от извинение към Мария Габриел.  Ще бъдат ли подновени преговорите между партньорите, които не успяха до този момент да постигнат съгласие?  Предстои ли разглеждане на неодобрения проектокабинет?  Безпрецедентната политическа ситуация дискутираме с Тома Ушев , автор в дясната платформа Консерваторъ. Радио ВИДИН : Ако ми..

публикувано на 21.03.24 в 10:00

Намират ли успешна професионална реализация младите хора у нас?

Пазарът на труда в Европа става все по-динамичен, а по всичко личи, че тези процеси ще продължат и занапред. Първото голямо сътресение бе регистрирано с началото на COVID-19 пандемията, когато бяха освободени от работа много хора, а други бяха принудени да преминат към работа от вкъщи. Възстановяването и свързания с него недостиг на..

публикувано на 20.03.24 в 10:30