Европейската комисия взе решение да наложи глоба в размер на почти 3 милиарда евро на водещи европейски производители на тежкотоварни автомобили

Антитръстовите регулатори на Европейския съюз наложиха рекордна глоба от 2.9 млрд. евро на група производители на товарни камиони заради участие в картелни споразумения в период от 14 години. Европейската комисия заяви, че след 1997 г. компаниите са започнали да договарят цените. Производителите също така са координирали помежду си пускането на пазара на нови технологии за ограничаване на вредните емисии и прехвърлянето на разходите за тези иновации на клиентите.

MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco и DAF отговарят за девет от всеки десет средни и тежки товарни камиона, продавани в Европа. Не е приемливо, че тези компании са участвали в картел, вместо да се конкурират помежду си, заявява европейският комисар за конкуренцията Маргрете Вестагер.

Общият размер на глобата е над два пъти по-голям от най-голямата глоба, налагана от Брюксел за картел досега. През 2012 г. еврокомисията наложи глоба в размер 1.4 млрд. евро за договаряне на цените между производители на кинескопи за телевизори и монитори. MAN няма да понесе финансова санкция, тъй като ръководството на компанията е дало информация за картела на ееврокомисията. Най-голяма част от глобата - 1.01 млрд. евро, е наложена на Daimler. Volvo, която е най-голямата шведска компания по размер на приходите, ще трябва да плати 670.45 млн. евро. Iveco, е глобена с 494.61 млн. евро. DAF Trucks ще платят 752.68 млн. долара. Четирите компании са признали нарушенията в замяна на намаляване на наложените наказания с 10%. Еврокомисията ще продължи да разследва Scania, която отрича участие в картел.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!