Качествено образование и защита на потребителя са сред приоритетите на ЕС

Обобщение

ПРОГРАМА „ЕРАЗЪМ“

Българският евродепутат Светослав Малинов ще подкрепи въвеждането на единен европейски сертификат за участие по образователна програма „Еразъм“. Инициативата е на група млади българи.

Тя е истинска инвестиция в бъдещето, в млади хора. Това е програма за мобилност, научен обмен, движение между университети, може да се включат и преподаватели. Мощният символ, това са младите хора - студентите.

За 30 години програма „Еразъм“ доказа своята ефективност. Тя насърчава единно европейско образователно пространство.

Най-важното за бъдещето на „Еразъм“ е, че има консенсус между всички държави в ЕС, че тази програма трябва да остане, да получи повече финансиране и да се развие.  

Какво е необходимо да знаят хората, които до сега не са имали възможност да участват в програмата:

26 хил. студенти вече са участвали в програма „Еразъм“, още толкова в младежките обмени. Искам да насърча всички да видят тази програма, да се научат. Тя не е сложна, не е недостъпна. Как може да се чувства един млад човек, когато му се дава една малка, но достатъчна да си покрива разходите стипендия? Посрещат го в друг университет, посрещат го в друга езикова среда, има възможност да вземе изпити, да учи, да се свърже с млади хора от друга страна учещи неговия предмет. Възможност да се пътува на младежка възраст. Децата извличат полза, която после им помага при търсене на работа. 

МЕРКИ СРЕЩУ ИЗМАМИ

Правилата в целия ЕС за по-добра защита на потребителите от измами и по-бързо откриване и спиране на нелоялни търговци бяха одобрени от евродепутатите.

Според правилата на ЕС търговецът трябва да поправи, замени, намали цената или да възстанови заплатената сума, ако се окаже, че купените стоки са дефектни или не изглеждат и не работят по начина, посочен в рекламата.  

Българският евродепутат Ева Майдел поясни: 

Това, което приехме, е да предотвратим възможността търговци, които нарушават изискванията, да използват пропуските в системата,  като  се преместят в държави членки, чиито компетентни органи например, не са подготвени за справяне с незаконните практики.

Това се налага, защото често имаме грешки и проблеми, които допускаме при онлайн пазаруването.

Фактите сочат, че сега 37% от уебсайтовете за електронна търговия, резервации за пътувания, развлечения, облекло, електронни стоки и услуги за потребителски кредити, са в нарушение на законодателството на ЕС за защита на потребителите. 

Занапред националните правоприлагащи органи ще разполагат с повече правомощия за спиране на онлайн нарушения и измами: 

Изключително важно е да бъдем внимателни и винаги, когато правим покупки, да пазим своите бележки, за да можем ако не сме доволни от покупката след това, тъй като сме защитени като потребители - да направим постъпление към националния орган.

Потребителските организации ще изпълняват активна задача да отбелязват предполагаеми нарушения, за които ще са информирани по-рано от властите. Регламентът за защита от онлайн измами ще започне да действа от 2018 година. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!