Дигиталната икономика и възможностите й за развитието на малкия и средния бизнес



Информационните технологии играят централна роля в стратегията за икономическия растеж в Европа. Данните сочат, че цифровата икономика расте 7 пъти по-бързо от реалната икономика. ЕС следва да определя стандартите в международните правила и споразумения относно потоците в електронната търговия, въз основа на три елемента: гарантиране на достъпа до пазара за цифрови стоки и услуги в трети държави, гарантиране, че търговските правила носят осезаеми ползи за потребителите и насърчаването на зачитането на основните права на потребителите и търговците.

Цифровият единен пазар е сектор, който обхваща дигиталния маркетинг, електронната търговия и телекомуникациите. Освен това той е и безгранично пространство, улесняващо живота на хората, в което гражданите и предприятията мога да търгуват, да въвеждат иновации и да си взаимодействат законно, безопасно, сигурно и на приемлива цена.

По думите на евродепутата от групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите Петър Курумбашев, единният цифров пазар трябва да бъде разглеждан отвъд границите на Европейския съюз. Електронната търговия има сериозен принос за развитието на малките и средните предприятия, тъй като тя ги позиционира на глобалния пазар.

Хората все повече пазаруват в интернет. Представете си едно малко предприятие в някое малко планинско място, където хората правят обувки или някакъв текстил. Те нямат някакви изключителни възможности да продават, освен в най-близкия голям град или пък в района, който едва ли има голяма покупателна способност. Ако те обаче могат да продават своята продукция онлайн, България продава в 34 държави, от които 17 са в ЕС, а останалите извън него, какво по-чудесно за едно малко българско предприятие.

Според Курумбашев, за да се развива онлайн търговията в сферата на малкия и средния бизнес е необходимо засилването на международното сътрудничество в области като защита на потребителите, данъците върху потреблението, дигитализирането на митническите процедури, намаляването на бюрокрацията и др.

Имах и предложение в посока на това да се създаде единен баркод, който да създава информация за хората – какво точно има в тази пратка, откъде тръгва, къде отива и каква е нейната стойност, защото понякога се случват измами. Съответно тези пратки да могат да се движат по-бързо. Има няколко компании вече, които се прочуха в Европа с това, че имаха сепаративни договори с държави, членки на ЕС, но не плащаха данъци в останалите държави. Тези големи интернет компании, които генерират приходи на наша територия, трябва да започнат да заплащат данъци там, където те са генерирани. Точно това е и моето предложение. Това е принцип в данъчното облагане и той не е нищо ново. По същия начин плащат и физическите лица. По същия начин трябва да се случи и с големите интернет компании, които, като правят пари на наша територия и с наши граждани, трябва да плащат и съответните данъци.

По думите на Петър Курумбашев един от начините потребителите да се ориентират правилно в огромното разнообразие от сайтове, предлагащи стоки и услуги, е да се въведе единен знак за доверие.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!