Луис Пласа Бургес: Дунав мост 2 е уникален

Разговор с Луис Пласа Бургес, от фирмата-строител на Дунав мост 2; превод: Галина Богданова

Днес, 14 юни, се навършват 5 години от откриването (2013 г.) на Дунав мост 2 ("Нова Европа"). Според прогнозите се очаква стотици хиляди превозни средства да преминават през граничния комбиниран мост на река Дунав между градовете Видин и Калафат. Проектът е част от Паневропейския транспортен коридор № 4 и има ключово значение за цялата югоизточна транспортна ос на Европа и на трансевропейската транспортна мрежа с възможностите за комбиниран транспорт и за прехвърляне на определени обеми трафик от шосе на железница. Мостът е с дължина 1971 m, като включва по две пътни ленти във всяка посока, единична електрифицирана железопътна линия и велосипедна алея. Работите по инфраструктурата включват изграждане на нова товарна железопътна гара и 7 km нова железопътна линия, реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителство на четири пътни възела на две нива. Пет години по-късно се очаква да премине четиримилионният автомобил по съоръжението. 
Луис Пласа Бургес, работил като ръководител производство по времето на строителството на моста, разказва за това огромно съоръжение.
"Участвал съм в много други строителни проекти, но Дунав мост беше доста специален поради много причини- техническата сложност и сложността на изпълнението, международния екип, ангажиран с проекта. За мен обаче това беше много добър професионален опит."
Производственият екип е трябвало да се справи с много предизвикателства, разказва още Луис Пласа Бургес:
"На първо място- времето, свирепите зими, горещите лета, които оказаха влияние върху работата ни, но както виждате, справихме се успешно."
Как проектът за моста става известен в Ню Йорк и с какво съоръжението при Видин и Калафат е уникално - чуйте в звуковия файл. 

Още от Цветовете на деня